مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح مدارس مروج سلامت در 39 مدرسه این شهرستان در حال برگزاری است.
وی اظهار کرد: افزایش شاخص های بهداشتی در زمینه سلامت جسمی، روحی و محیطی، رعایت اصول تغذیه سالم، سلامت کارکنان و کاهش آسیب های اجتماعی از مهم ترین محورهای طرح مدارس مروج سلامت است.
محمدی بیان کرد: رعایت موازین بهداشت عمومی، آگاه‌سازی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع سلامت و بهداشت، ازفعالیت هایی است که در این زمینه انجام می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی در مورد برخی از بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار در بین دانش آموزان، خانواده ها و مربیان سلامت با همکاری دانشکده علوم پزشکی اجرا می‌شود.
محمدی تصریح کرد: هر دانش‌آموز به عنوان یک سفیر سلامت وظیفه نظارت بر بوفه‌ها، آبخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی در زمینه تغذیه سالم در مدارس را به عهده دارد.
وی افزود: مدارس مجری طرح مروج سلامت در زیرشاخه فعالیت های تعریف شده مشارکت عملی می کنند و مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌گیرند.
مدیر آموزش و پرورش خمین اظهارکرد: مدارسی که امتیاز ممیزی آن ها 55 و بالاتر باشد، نشان مدارس مروج سلامت دریافت می کنند و برحسب امتیاز از یک تا پنج ستاره به مدارس منتخب تعلق می‌گیرد.
محمدی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته نیز هفت هزار دانش آموز از 25 واحد آموزشی در اجرای طرح مدرسه مروج سلامت در خمین مشارکت داشتند.
18هزار دانش آموز در خمین در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح 250 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.