دکتر محسن شانقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در این آزمون ها 34 راس دام مبتلا به بیماری سل در دامداری ها و کشتارگاه های استان شناسایی و از گردنه مصرف انسانی خارج شد.
وی ادامه داد: 15 هزار و 175 مورد تست برسلوز (بیماری تب مالت) نیز امسال در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام در دامداری های صنعتی، سنتی استان انجام شد که در این اقدامات 10 راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و معدوم شد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 672 تست مشمشه نیز امسال با هدف پیشگیری از این بیماری در مزرعه های نگهداری اسب استان انجام شد که سنجش این بیماری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش دارد.
دکتر شانقی افزود: همچنین در سال جاری 40 راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین و 234 هزار راس دام علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در واحدهای روستایی و حاشیه مناطق حفاظت شده هفتاد قله واکسینه شدند.
وی ادامه داد: 850 هزار راس گوسفند نیز امسال علیه بیماری آبله و 415 هزار راس علیه بیماری شاربون واکسینه شدند که واکسیناسیون این دام ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 47 و هفت درصد رشد داشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت عملیات واکسیناسیون 11 هزار و 510 قلاده سگ امسال علیه بیماری هاری و 44 هزار راس دام سنگین و 625 راس دام سبک علیه بیماری تب مالت انجام شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.