علی زندی فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه سومین تجهیزات هوشمند توزین حین حرکت نصب شده در استان مرکزی است و 2 سامانه دیگر در جاده های اراک - تهران و اراک - توره نصب شده است.
وی اظهارکرد: برای راه اندازی سامانه هوشمند توزین در حین حرکت دلیجان حدود 6 میلیارد ریال اعتبار تخصیص شده است و این سامانه تا 2 ماه دیگر به بهره بردای می رسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهارکرد: این سامانه قابلیت اندازه گیری وزن وسایل نقلیه را بدون نیاز به توقف آن ها دارد و با راه اندازی آن در نزدیکی پلیس‌راه‌ها می‌توان اطلاعات مفیدی از ترافیک جاده به دست آورد.
زندی فرگفت: سیستم توزین خودرو با حسگرهای قوی به گونه ای عمل می کند که با عبور خودرو در جاده، بدون نیاز به توقف و رفتن بر روی باسکول می توان حجم بار و اضافه بار را تخمین زد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، تشخیص و ثبت سرعت غیر مجاز به صورت خودکار را از دیگر مزیت های این سامانه هوشمند دانست و خاطرنشان کرد: نمایش اطلاعات وسایل نقلیه عبوری، هشدار صوتی در صورت عبور وسیله نقلیه با تخلف اضافه بار یا اضافه سرعت، ذخیره عکس و اطلاعات تمامی خودروهای عبوری در بانک اطلاعاتی و انجام فرآیند پلاک خوانی خودکار از ویژگی های این تجهیزات کنترلی هوشمند است.
زندی فر افزود: ظرفیت خودروهای سنگین موجب مستهلک شدن ناوگان حمل و نقل، بروز سوانح رانندگی و از بین رفتن زیرساخت های جاده ای می شود.
دلیجان با 51 هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است که در مسیر راه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکزی واقع شده است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.