فتح الله حقیقی روز دوشنبه در نشست کمیته تخصصی مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد راهکاری مهم در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر است
وی ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی یکی از عوامل موثر در کاهش آسیب هایی اجتماعی از جمله اعتیاد به شمار می رود که باید این آموزش ها در مدارس و نهاد خانواده نهادینه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: با توجه به وجود مراکز درمان مدار در استان، توزیع مکانی و مجوز فعالیت این مراکز به تناسب مناطق آسیب خیز پیش بینی می شود.
حقیقی بر ساماندهی فعالیت قانونی مراکز درمانی حوزه اعتیاد در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: با بررسی مجوزه های صادر شده، فعالیت مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی در این مراکز مورد بازبینی قرار می گیرد.
وی از برگزاری همایش صیانت از اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی خبر داد و افزود: این همایش با حضور دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر پنج استان لرستان، همدان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام و مدیران و سمن های استان در بهمن ماه امسال در اراک برگزار می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: توسعه کارکردهای اجتماعی سازمان‌های مردم‌ نهاد در حوزه‌ کنترل و کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر، بسترسازی و فرهنگ ‌سازی همگانی مبارزه با مواد مخدر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
حدود 380 تشکل مردم نهاد در استان مرکزی وجود دارد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.