رحیم حسین نسب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 9 ماه امسال 22 هزار و 668 مسافر از طریق فرودگاه اراک جا به جا شدد که این میزان در سال گذشته 12 هزار و 748 نفر بود.
وی اظهار کرد: این مسافران با 414 سورتی پرواز در مسیرهای پروازی مشهد، عسلویه و عتبات عالیات جا به جا شدند.
مدیر فرودگاه اراک گفت: 11 هزار و 310 مسافر امسال از استان خارج و 11 هزار و 358 مسافر نیز با استفاده از خطوط هوایی در 254 سورتی پرواز به استان وارد شده اند.
حسین نسب افزود: 171هزار و 43 کیلوگرم بار نیز توسط مسافران هوایی فرودگاه اراک در سال جاری جا به جا شده است.
وی اظهار کرد: پروازهای انجام شده از این فرودگاه توسط توسط هواپیمای بوئینگ 737، فوکر 100 و ایرباس 320 با 3 شرکت ایر، آتا و آسمان انجام شده است.
مدیر فرودگاه اراک گفت: متقاضیان استفاده از خطوط هوایی فرودگاه اراک می توانند بلیت مورد نیاز را از دفاتر آژانس های هواپیمایی مستقر در سراسر استان مرکزی تهیه کنند.
حسین نسب در ادامه افزود: به زودی پرواز اراک - تهران در روزهای شنبه و چهارشنبه توسط این شرکت از فرودگاه اراک انجام می شود.
وی اظهار کرد: پرواز خطوط هوایی از اراک به اهواز، شیراز و استان های شمال کشور نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای فرودگاه اراک است.
تطویل باند فرودگاه اراک از سه هزارمتر به سه هزار و 700 متر، اجرای استریپ های دوطرف باند فرودگاه، هرکدام به عرض 75 متر و طول سه هزار و 700 متر و همچنین اجرای حدود هفت هزار و 600 متر لایتینگ باند با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید محقق شده و این فرودگاه آمادگی لازم را برای توسعه پروازهای داخلی و خارجی را دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.