رحیم حسین نسب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد مسافر با 182 سورت پرواز به مشهد، عسلویه و عتبات عالیات جا به جا شده اند.
وی اظهار کرد: هفت هزار و 826 نفر مسافر از استان خارج و هفت هزار و 916 نفر با استفاده از خطوط هوایی در نیمه نخست امسال به استان مرکزی وارد شده اند.
حسین نسب گفت: 123هزار کیلوگرم بار نیز توسط مسافران با 52 سورت پرواز به استان وارد و خارج شده است.
مدیر فرودگاه اراک گفت: جا به جایی مسافر و بار در فرودگاه اراک توسط هواپیمای بوئینگ 737، فوکر 100 و ایرباس 320 با 2 شرکت آتا و آسمان انجام می شود.
حسین نسب افزود: متقاضیان استفاده از خطوط هوایی فرودگاه اراک می توانند بلیط مورد نیاز را از دفاتر آژانس های هواپیمایی مستقر در سراسر استان مرکزی تهیه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در نشست استاندار با سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به زودی پرواز اراک - تهران در روزهای شنبه و چهارشنبه توسط این شرکت از فرودگاه اراک انجام می شود.
مدیر فرودگاه اراک گفت: پرواز خطوط هوایی از اراک به اهواز، شیراز و استان های شمال کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای فرودگاه اراک است.
حسین نسب افزود: دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به زودی در اراک راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: نخستین گروه از زائران عتبات عالیات استان مرکزی سال گذشته به تعداد 160 نفر در قالب چهار کاروان زیارتی از فرودگاه اراک به مقصد نجف اشرف حرکت کردند.
تطویل باند فرودگاه اراک از سه هزارمتر به سه هزار و 700 متر، اجرای استریپ های دوطرف باند فرودگاه، هرکدام به عرض 75 متر و طول سه هزار و 700 متر و همچنین اجرای حدود هفت هزار و 600 متر لایتینگ باند با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید محقق شده و این فرودگاه آمادگی لازم را برای پروازهای داخلی و خارجی را دارد.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.