به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز سه شنبه در نشست پیگیری بهسازی بافت های فرسوده در اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: شهر اراک با 6 هزار و ۲۵۳ هکتار وسعت، ۴۵0 هکتار بافت فرسوده دارد.
وی اظهار کرد: هفت درصد از مساحت کلانشهر اراک در بافت فرسوده قرار دارد که همت مسئولان و همکاری مردم برای نوسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی ضروری است.
وی اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه تسهیلاتی برای بافت های فرسوده در نظر گرفته شده و وظایفی برای دولت در این زمینه مشخص شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اهالی کوی امام علی(ع)، سجادیه و ولیعصر (عج)در مراجعه های متعدد خواستار نوسازی بافت های این مناطق هستند.
کریمی افزود: امید است با همت مسئولان، عملیات جدی و گسترده ای در نوسازی بافت های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی اراک انجام شود.
وی اظهار کرد: بافت های فرسوده مخاطرات جدی برای ساکنان در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله دارند که اقدامات سریع برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی ضروری است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سکونتگاه های غیررسمی استان که بعد از اوایل دهه 60 و به دلیل مهاجرت روستائیان به شهرها ایجاد شده بزرگترین چالش را در اراک دارند چرا که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه از قبیل زلزله بیشترین آسیب در این پلاک ها وارد می شود.
بیش از 2 هزار پلاک مسکونی در سکونتگاه های غیررسمی نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده اند که بیشتر آن ها در 2 شهرستان اراک و ساوه مستقر هستند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.