محمدعلی پورمختار شامگاه شنبه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی رسمی خود، عنوان کرد: [برای] منتفی شدن سوال و استیضاح، لابی هایی وجود دارد؛ اما اصل اینکه نماینده ای ورود می کند و سایر نمایندگان را برای استیضاح یک وزیر با خودش همراه می کند، هم می تواند دلیل منطقی داشته باشد و هم ملی؛ قانون نیز این را محدود نکرده است.
وی افزود: اقدام نادرست یک وزیر در انجام وظایف و تعهداتی که داده و یا حتی بالاتر از این موضوع برنامه هایی که در زمان گرفتن رای اعتماد از مجلس ارائه کرده اما انجام نداده، می تواند عاملی برای مطرح شدن سوال باشد و اگر از سوال به نتیجه نرسیم، وزیر را استیضاح می کنیم.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این پیام آورده است: اصل استیضاح به این شکل اتفاق می افتد و سوال و استیضاح به دلیل جابجایی مدیران را درست نمی دانم.
وی گفت: اینکه به دلیل برخی مشکلات منطقه ای، نمایندگان مجلس دنبال سوال و استیضاح وزیر باشند، ایرادی ندارد چون نماینده از یک جمعیت مشخص نمایندگی می کند و خواست جمعیت این است که یک اتفاقی در آن شهر بیافتد.
وی تصریح کرد: البته بحث تغییر مدیران را مجزا از این موضوع می دانم و استیضاح و سوال به این دلیل را در شان مجلس و نماینده نمی دانم.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.