آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راهبری و نظارت هدفمند در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بهترین شیوه در حفظ و گسترش بهره مندی از ابزارهای نوین اطلاعاتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: راهکار مقابله با توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، فیلترینگ نیست و باید با تولید محتوا و مدیریت هوشمندانه، این فضا را مدیریت کرد و این تصور که با محدودیت می توان تخلف فضای مجازی را کم کرد صحیح نیست.
امام جمعه اراک بیان کرد: با توجه به اینکه آحاد جامعه حق بهره مندی و استفاده از فضای مجازی را دارند باید این فضا به گونه ای مدیریت شود که به جای تخریب پایه های اعتقادی، سیاسی و مذهبی مردم، بتوان از این فضا در راستای ارتقای سطح علمی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی مردم استفاده کرد.
وی اضافه کرد: تاکید رئیس جمهوری بر لزوم قول وزیر ارتباطات در مورد فیلتر نشدن شبکه های اجتماعی اقدامی بجا وشایسته است چرا که استفاده از این امکان حق مردم است و مسئولان باید به جای برخی برخوردهای سلیقه ای و فیلترینگ مدیریت فضای مجازی را در اختیار بگیرند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: راهبری و نظارت هدفمند تلاش برای آگاه سازی و فرهنگ سازی رسانه ای و جایگزین کردن نمونه های بومی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بهترین شیوه در حفظ و گسترش بهره مندی از ابزارهای نوین اطلاعاتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی اظهار کرد: استفاده از امکانات عمومی حق مردم است ولی باید توجه داشت که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ابزرای بسیار قدرتمند و خطرناک در دستان گردانندگان آنها می باشد که می تواند با پیشرفت های روزافزونی که در وجوه مختلف آن از جمله کانال های ارتباطی تعاملی حاصل می شود، اطلاعات کامل تر و دقیق تری به گردانندگان خود بدهد که منجر به آسیب های بسیار مهلک به اشخاص و دولتها شود لذا دولت باید با تدابیر هوشمندانه خود قوانین و پروتکل های جامع و معقولانه ای را برای این فضا وضع نماید و مردم و کاربران نیز در کنار رعایت این قوانین جوانب احتیاط را رعایت کرده و از اتلاف بیهوده وقت در این فضا جدا پرهیز نمایند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بسیاری از مردم نسبت به فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی پایبندی قابل توجهی دارند اما بسیاری دیگر نیز باید برای مصونیت الگوهای رفتاری خوب داشته باشند و وظیفه گروه های مرجع فکری، مسئولان، روحانیت و دانشگاهیان است که اخلاق مداری را در جامعه گفتمان سازی کرده و نهادینه کنند.
لایحه بودجه سال 1397 هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
رئیس جمهوری در سرفصل های بودجه سال آتی به فهرست بلند دستگاه های جدول شماره 17 و عدم پاسخگویی آن ها در قبال هزینه کرد انتقاد داشته و از حقوق مردم در بهره مندی از فضای مجازی دفاع کرده است.
3017/6013خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.