به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در نشست اعضای کمیسیون غیر کشاورزی موضوع ماده 21 دستورالعمل اصلاحی واگذاری اراضی ملی و دولتی استان مرکزی افزود: سه باب از این نیروگاههای خورشیدی در خمین، 2 نیروگاه در ساوه و در شهرستان های زرندیه، اراک، محلات، دلیجان نیز هر کدام یک نیروگاه خورشیدی ساخته می شود.
وی با بیان اینکه تا کنون ساخت و راه اندازی 15 نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی قطعی شده است، بیان کرد: نیروگاه های خورشیدی و بادی با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: تولید انرژی از طریق نیروگاه های خورشیدی در اولویت راهبردهای کلان کشور است و نیروگاه های هدفگذاری شده در استان مرکزی در مجموع تولید 200 مگاوات انرژی را برعهده خواهند داشت.
وی اضافه کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان های میزبان نیروگاه خورشیدی در استان وظیفه دارند با همکاری ادارت کل منابع طبیعی، صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی همراهی لازم را با سرمایه گذاران در این بخش داشته باشند.
وی بیان کرد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و مهار گازهای گلخانه ای از مزایای بهره گیری از تولید انرژی در نیروگاه های خورشیدی است.
ساخت چند مجتمع تجاری و رفاهی، ساخت ایستگاه بی تی اس در خمین، ساخت مجتمع خدمات باربری و دانه بندی شن و ماسه از دیگر مصوبات این نشست بود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.