عابد حقدادی عصر روز دوشنبه در آیین دورهمی جامعه ورزش و جوانان که در در مجموعه ورزشی شهدای پنج مرداد اراک برگزار شد،افزود: ورزشکاران استان مرکزی در این مدت 18 مقام بین المللی، 12 عنوان مقام آسیایی و 16 عنوان مقام جهانی را در مجموعه مسابقات جهانی و بین المللی به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: این عنوان ها با اعزام 25 ورزشکار از استان مرکزی به مسابقات بین المللی، 36 ورزشکار به مسابقات آسیایی و 141 ورزشکار به مسابقات جهانی برای کشور و استان کسب شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی یاد آور شد: ورزشکاران این استان در این مدت 203 عنوان قهرمانی در قسمت انفرادی مسابقات کشوری و 28 عنوان قهرمانی در قسمت تیمی این مسابقات به خود اختصاص داده اند.
حقدادی گفت: 242 دوره مسابقات انتخابی استانی در سال جاری در استان مرکزی برگزار شد و 245 تیم ورزشی از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند.
وی ادامه داد: استان مرکزی امسال میزبانی 48 دوره مسابقه از سری مسابقات قهرمانی کشور و 40 مسابقه از سری مسابقات باشگاه ها و لیگ های کشور را برعهده داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطر نشان کرد: امسال 720 دوره مسابقه از سری مسابقات روستایی در این استان برگزارشده است و 76 هزار و 320 نفر در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.
هم اکنون 24 هزار و 667 ورزشکار زن و 41 هزار و 662 ورزشکار مرد به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف استان مرکزی فعال هستند.
211 ورزشگاه و اماکن ورزشی زیر نظر ورزش و جوانان استان مرکزی، 373 ورزشگاه بخش خصوصی و 182 ورزشگاه دولتی در استان مرکزی وجود دارد.
هم اکنون 29 تیم ورزشی از استان مرکزی در لیگ برتر، 25 تیم در لیگ دسته یک، پنج تیم در لیک دسته 2 و هفت تیم در لیگ دسته سه حضور دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.