محمدرضا حاجی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار و 911 نفر در معادن استان مرکزی اشتغال دارند که در صورت توجه بیشتر به تکمیل چرخه اکتشاف و استخراج معدن می توان زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: در مجموع بیش از 2 هزار و 40 میلیارد ریال در معادن استان مرکزی سرمایه گذاری شده که حدود 193 میلیارد ریال از این سرمایه گذاری در سال جاری بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ظرفیت اسمی معادن استان مرکزی را 26 میلیون و 659 هزار و 463 تن عنوان کرد و گفت: ظرفیت اسمی معادن استان در سال جاری بیش از 24 میلیون و 174 هزار و 513 تن برآورد شده است.
وی اظهار کرد: 57 مجوز معدنی جدید امسال در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شده که فعالیت این معادن می تواند فرصت های شغلی جدیدی را در استان ایجاد کند.
حاجی پور مالیات بر ارزش افزوده و فرسوده بودن ماشین آلات و ناوگان بهره برداری معادن را مهمترین مشکلات این بخش دانست و گفت: معادن بخش قابل توجهی برای توسعه پایدار در هر جامعه محسوب می شود که در صورت توجه ویژه به این بخش می توان ضمن اشتغالزایی مولد گامی اساسی در راستای بالا بردن تولید ناخالص ملی برداشت.
هم اکنون 530 معدن در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.