سید علی آقا زاده روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: مدیریت و ساماندهی یارانه ها در بودجه سال 97 از ویژگی های مهم این لایحه است که باید عملیاتی شود و اجرای آن بسیاری از مشکلات را گره گشایی می کند.
وی بیان کرد: با ساماندهی و مدیریت یارانه ها می توان شاهد افزایش اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های جامعه نیز بود.
استاندار مرکزی ادامه داد: با رویکردی که لایحه بودجه سال 97 دارد، در سال آتی بسیاری از پروژه های عمرانی تکمیل و به بهره برداری می رسد که این کاری بزرگ و زیربنایی است.
آقا زاده بیان کرد: انتظار است اعتبارات بیشتری برای طرح های عمرانی که با مشکل کمبود اعتبار مواجه هستند در نظر گرفته شود تا در بازه زمانی کمتری بتوان این طرح ها را تکمیل کرد.
وی تصریح کرد: افزایش اختیارات استان ها ویژگی های مهم لایحه بودجه سال 97 است که این مهم نقش موثری در بهره برداری صحیح از منابع دارد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: تجربه نشان داده در طول سال های اخیر، هر میزان اختیارات استان ها مناسب تر و مطلوب تر شده، مدیریت بر منابعی که در اختیار استان ها بوده بهتر انجام شده است.
آقا زاده گفت: البته شاید نگرانی برای برخی از استان ها که مدیریت خیلی مطلوب ندارند باشد که در این خصوص دولت باید مدیریت مناطق در استان ها را به گونه ای انجام دهد که با این اختیار منابع به بهترین شکل به پیش برود.
وی اظهار کرد: دولت با دادن اختیارات بیشتر به استان ها می تواند مدیریت بر منابع را هر چند محدود، بهتر از مرکز اداره کند.
استاندار مرکزی افزود: در اوایل نیمه دوم امسال مشکلی برای پرداخت حقوق در برخی از دستگاه های این استان به وجود آمد که اگر اختیارات منطقه ای بود به طور قطع اجازه بروز این مشکلات داده نمی شد.
آقازاده عنوان کرد: اعتبارات هزینه ای که مقرر شده برای آموزش و پرورش و بنیاد شهید به استان ها واگذار شود کافی و مورد نیاز نیست و حتی در اعتبارات هزنیه ای برای پرداخت به معلمان و کادر آموزش و پرورش و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به نیز مشکلاتی وجود دارد.
لایحه بودجه سال 97 هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.