یکی از کارکنان مجتمع فولاد نطنز که نخواست نامش فاش شود، چهارشنبه درباره علت نارضایتی کارگران این مجموعه به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به 90 نفر از کارگران از صبح روز سه شنبه در محوطه این کارخانه تجمع کرده و به نشانه اعتراض دست از کار کشیده اند.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران مجتمع فولاد نطنز افزود: معوقات به 9 ماه رسیده و حق بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز چندین ماه پرداخت نشده که در نتیجه آن دفترچه بیمه برخی باطل شده است.
یکی از کارگران مجتمع فولاد نطنز نیز به قول های مدیران کارخانه در زمینه پرداخت معوقات اشاره کرد و گفت: بارها مدیران کارخانه برای پرداختن معوقات کارگران طی چند روز قول دادند اما به ‌رغم گذشت چند ماه هنوز هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است.
به گفته یکی دیگر از کارگران که به دلیل اعتراض به شرایط کار و پرداخت نشدن معوقات مجتمع فولاد نطنز را ترک کرده، سه ماه از حقوق سال 1393 و پنج ماه از حقوق سال جاری برخی از کارگران هنوز پرداخت نشده است.
مرتضی صفاری نطنزی، نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی نیز پیش تر از خودداری مدیران این کارخانه نسبت به رفع مشکلات کارگران به رغم تذکرها و برگزاری جلسه ها انتقاد کرده بود.
مجتمع کارخانجات صنایع فولاد و ذوب آهن نطنز یک از بزرگترین شرکت های فعال در بخش خصوصی کشور می باشد که سال 1373 در زمینی به مساحت یک هزار و 200 هکتار در شهرک صنعتی فولاد شهرستان نطنز احداث شد.
مجموعه فعالیت های مجتمع کارخانجات صنایع فولاد و ذوب آهن نطنز، مشتمل بر برداشت از معادن سنگ آهن، تولید فولاد خام یا شمش فولادی، تولید محصولات نهایی نورد شده مانند انواع میلگرد، کلاف و شاخه ساختمانی و صنعتی و انواع مفتول است که در ابتدای راه اندازی نزدیک به 750 را جذب کرد و هم اکنون 250 نفر در آن اشتغال دارند.
افزون بر 85 پروانه بهره برداری برای صنایع و واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی اوره، شجاع آباد، بادرود، ناحیه صنعتی سرآسیاب بادرود و سایر نقاط شهرستان نطنز صادر شده است.
این شهرستان با نزدیک به 47 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.