محمد ابراهیم رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرفصل های لایحه بودجه سال 97 به صورت عملیاتی دیده شده و برای نخستین بار راهبردها به گونه ای است که نسبت به سنوات گذشته ضریب تحقق بالتری دارد.
وی گفت:واگذاری بودجه به سازمان ها و نهادها به نسبت کارکرد و اثر بخشی، نگاه جدیدی است که در لایحه بودجه 97 لحاظ شده و باعث می شود انحرافات بودجه ای اصلاح شود.
وی اظهارکرد: در لایحه بودجه 97، از عادت دادن دستگاه ها به بودجه ث ثابت که هر سال 10 تا 15 درصد به آن افزوده شود امتناع شده است و بودجه بر اساس بهره وری، کیفیت کار و اثربخشی تخصیص می یابد و این گامی مثبت در جهت اصلاح انحرافات بودجه محسوب می شود.
رضایی ادامه داد: نزدیک 35 درصد از بودجه کل کشور بر همین مبنا تنظیم شده است که امید می رود خروجی و اثر بخشی هر دستگاهی مثبت شود و کارویژه های هدفمکند هر دستگاه به نسبت جایگاه آن رشد کند.
نماینده مردم خمین در خانه ملت در ارتباط با افزایش اختیارات به استان ها در لایحه بودجه سال 97 نیز گفت: این مهم به معنای بهره وری بالا و هدفمند منابع بر مبنای تصمیمات راهبردی هر استان است و بر اساس آن استانداران با اختیاراتی که دارند می تواند آهنگ توسعه استانی را تندتر کرده و بهترین نتیجه را در حل مشکلات حوزه مدیریتی رقم بزنند.
وی بیان کرد: محدودیت دایره اختیارات استانی نقصی بود که سال ها در نظام مدیریتی کشور وجود داشت و تحقق آن سیستم مدیریت متمرکز را اصلاح و استاندار را به طور طبیعی دارای قدرت بیشتر می کند.
وی ساماندهی و اصلاح یارانه ها را از دیگر نقاط قوت و برجسته دیگر لایحه بودجه سال 97 دانست و گفت: حذف یارانه دهک های برخوردار در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده بود و دولت با فرصت سازی در این زمینه می کوشد که منابع را به صورت صحیح در راستای اشتغالزایی و رفع فقر رهنمون کند.
وی ادامه داد: دولت اقدام شجاعانه در حذف یارانه دهک های پردرآمد کشور که جمعیت 30 میلیون نفری را شامل می‌شود گرفته و منابع خوبی برای حمایت از اشتغال پیش بینی کرده است.
رضایی بیان کرد: رویکرد دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال هدفمند است چنانچه در حال حاضر نیز در حمایت از اشتغال روستایی اقدامات در دست انجام است و مردم با این اقدامات آشنا هستند.
وی گفت: ساختار و ادبیات لایحه بودجه سال 97 با سال های قبل متفاوت است و اما هنوز هم منابع پیش بینی شده کفاف حل مشکلات را نمی دهد.
رضایی افزود: اقتصاد کشور شرایطی دارد که این لایحه بودجه قادر به گره گشایی از همه مشکلات نیست و شاید آثار آن بر روی بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور نمود پررنگ نداشته باشد اما تداوم راه گذشته در بودجه ریزی اشتباهی جدی بود.
وی بیان کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نشود و موانع سر راه تولید کنندگان و بخش خصوصی برداشته نشود ریشه فقر و بیکاری از کشور زدوده نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را یکشنبه هفته گذشته به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم به منظور بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.