غلام محمد زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تهیه این نسخه ها باید متناسب با ظرفیت های بومی هر استان و یا منطقه باشد.
وی افزود: به دلیل وجود ظرفیت های چشمگیر در حوزه های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد از جمله گردشگری، صنایع دستی و خدمات می توان آن را به عنوان یکی از استان های پیشرو در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری معرفی کرد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد قابلیت انتخاب شدن به عنوان الگو و پایلوت در کشور در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را دارد.
زارعی عنوان کرد: اشتغالزایی یکی از دغدغه های مهم دولت و مجلس شورای اسلامی است.
وی ابراز داشت: باید مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا همت جدی تری کنند.
زارعی با اشاره به اینکه حفظ اشتغال از ایجاد آن مهمتر است، گفت: افراد جویای کار و به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان مراجعه را به مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دارند و این روند نیز رو به افزایش است.
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران کهگیلویه و بویراحمد با 5.6 درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری بین استان ‌های کشور را در بهار سال 1396 کسب کرد.
نرخ بیکاری سال 1394 کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود که با کاهش 4.4 درصدی در پایان سال 1395 به 13.3 درصد و در بهار سال جاری نیز به 12.1 درصد رسید.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.