به گزارش ایرنا، اهالی روستای آقدره وسطی طی روز دوشنبه از نزدیک مشکلات خود را با مسئولان در میان گذاشتند و بکارگیری جوانان روستایی در معدن طلای آقدره را خواستار شدند.
فرماندار تکاب و نماینده مردم میاندوآب،شاهیندژ و تکاب نیز با شنیدن مطالبه ها از آنان خواستند تا فضایی آرام و منطقی را برای رفع مشکل بیکاری اهالی روستا فراهم کنند و رویکرد قانونمدارانه داشته باشند.
فرماندار تکاب گفت: از چند ماه پیش پیگیر مشکلات اهالی روستای آقدره هستیم و برای تحقق مطالبه های آنان تلاش می کنیم؛ به گفته ایرج ثقفی کسانی که دارای شرایط اشتغال در معدن طلای آقدره تکاب باشند بر اساس اولویت بکارگیری می شوند.
وی اظهارکرد: تلاش ما بر این است تا هم به روستائیان در زمینه رفع کمبودها و اشتغال جوانان در معادن طلا کمک کنیم و هم معادن را در مسیر توسعه شهرستان قرار دهیم.
وی بیان کرد: رفع مشکلات روستائیان و اشتغال آنان در معدن طلا نیازمند فضایی آرام و بدون ایجاد تنش و حاشیه سازی است.
وی ادامه داد: وجود تعامل و همکاری بین معدن داران و روستائیان بسیار ضرورت دارد و این تعامل باید به گونه ای باشد که معادن و روستاهای همجوار از جمله روستای آقدره برای حل مشکلات با یکدیگر همکاری کنند.
فرماندار تکاب در واکنش به فضاسازی ها و خبرهای نادرست منتشر دشه در ارتباط با ضرب و شتم روستائیان توسط ماموران انتظامی گفت: ماموران انتظامی تنها برای حل و فصل درگیری بین اهالی روستای آقدره وسطی و کارگران معدن طلا وارد عمل شدند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع اهالی روستای آقدره وسطی گفت: حل مشکلات روستائیان و رفع بیکاری جوانان و اشتغال آنان در معادن باید با آرامش و از مسیرهای قانونی پیگیری شود.
همایون هاشمی افزود: هم من و هم فرماندار تکاب پیگیر تحقق مطالبه های روستائیان هستیم و از این رو باید روستائیان با مسئولان همکاری کرده و در فضایی دوستانه و تعاملی مشکلات خود را حل کنند.
به گزارش ایرنا اهالی روستای آقدره وسطی (در 40 کیلومتری شهر تکاب) طی روزهای اخیر در اعتراض به عدم بکارگیری جوانان خود در معدن طلای آقدره با کارگران این معدن درگیر شده بودند؛ شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093
**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.