علی وقفچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بناست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مطالعه ای در خصوص تعداد مشاغل موجود، شناسایی چند شغله ها و مجوزهای صنفی انجام دهد.
وی یادآورشد: امروز مساله اصلی، خلاء های قانونی است که باید مدیریت و ساماندهی شوند و در صورت بی توجهی به آن نمی توان برنامه مناسبی برای اشتغالزایی داشت.
وقفچی اظهار کرد: صدور یک مجوز صنفی برای یک نفر و ایجاد فقط یک شغل اداری برای یک شخص، می تواند ظرفیت های بسیاری را برای اشتغال افراد ایجاد کند.
نماینده مردم زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از خانواده ها بالا بودن هزینه و متعادل نبودن دخل و خرج ها را بهانه اشتغال در چند بخش اعلام می کنند، اما این موضوع قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: در صورتی که پدری فقط به یک شغل مشغول باشد، به حتم پست و صندلی جدیدی برای اشتغال فرزند خانواده خالی و به این طریق هزینه زندگی یک جوان تحصیل کرده از هزینه سربار خانواده کم می شود.
وقفچی خاطرنشان کرد: در صورت اشتغال جوانان تحصیل کرده به حتم هزینه های سربار زندگی کاهش می یابد و تحقق این موضوع مستلزم کم توقعی برخی از افراد چند شغله است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.