به گزارش ایرنا، علی بختیار روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در صنعت آب و برق در اراک افزود: رشد بهنگام صنعت آب و برق از زیرساخت های مهم در تحثث کسب و کار الکترونیکی است و می طلبد با مقررات زدایی به جای مقررات گذاری به توسعه این حوزه کمک کند.
وی اظهار کرد: توسعه کسب و کار الکترونیکی نیاز روز جامعه است و در این راستا باید در جهت آزاد سازی و رفع موانع و قوانین زدایی پیش رفت.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری هدفمند وزارت ارتباطات، فناوری و سایر وزارتخانه‌ها مرتبط درسال جاری به منظور تسهیل امور و تحول جدی در این خصوص وجود دارد.
بختیار در ادامه افزود: تطبیق قیمت تمام شده آب و برق با قیمت فروش و عرضه یکی از چالش های جدی است پیش روی مجلس و مسئولان است.
عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: کم بودن بهره وری در حوزه انرژی و بالا بودن شدت انرژی در مصرف از چالش های اجتماعی دیگری است که کشور با آن مواجه است.
بختیار افزود: حل این چالش ها تنها با همکاری وزارتخانه های نیرو، نفت و دستگاههای متولی انرژی امکان ندارد بلکه نیازمند سیاست گذاری و راهبردی های کلان است.
وی اظهار کرد: در صورتی که چالش های بیان شده در مجلس و دولت با تعامل و همگرایی حل شود سال های آینده حوزه صنعت آب و برق در تامین انرژی پایدار با مشکل مواجه نخواهد شد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 97 به منظور رفع مشکلات حوزه صنعت آب و برق همگرایی بین دولت و مجلس ایجاد شده است.
معاون دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو نیز در این همایش گفت: فعالان حوزه صنعت آب و برق بایدبرای تولید سرویس های دسترسی طرح های قابل اجرا و اقتصادی داشته باشند.
علیرضا حسین آبادی افزود: فعالان این حوزه تجربیات کسب شده در این همایش ملی را برای استفاده مطلوب مستندسازی کنند.
وی اظهار کرد: در سال جاری تجارب موفق با دستور وزیر نیرو، به بخش های چهارمین کنفرانس ملی اطلاعات مکانی استان مرکزی اضافه شد.
در این همایش از شرکت ها، نویسندگان مقالات، واحد های موفق و غرفه های برتر با اهدای لوح تجلیل شد.
همچنین از تندیس دکتر سحاب در میدان نماز شهرستان اراک رونمایی شد.
600 مقاله از سراسر کشور به کمیته علمی همایش ملی اطلاعات مکانی ارسال شد که 183 مقاله برای ارائه در این همایش انتخاب شد.
24 درصد از مقالات این همایش در زمینه صنعت آب، 62 درصد با موضوع صنعت برق و 14 درصد نیز مقالات دانشگاهی بود.
چهارمین همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در مدیریت صنعت آب و برق با رویکرد هم اندیشی و هم افزایی در فعالیت های انجام شده در زمینه جی آی اس از 22 آذرماه به مدت 2 روز به میزبانی صنعت آب و برق استان مرکزی برگزار شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.