اسماعیل خانجانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه مشارکت های مردمی و شورای سالمندان خمین افزود: این مبلغ شامل 2 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک غیرنقدی و 950 میلیون ریال کمک نقدی است.
وی اظهارکرد: این نهاد حمایتی تلاش می کند از کمک خیرین در ایجاد اشتغال برای توانجویان، مددجویان و راه اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده استفاده کند.
وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از خیرین نیکوکار این شهرستان، 500 میلیون ریال برای خرید چرخ خیاطی تولیدی کفش به منظور اشتغالزایی معلولان کمک مالی کرده است.
رئیس بهزیستی خمین اظهار کرد: توانجویان از طریق اشتغال در اجتماع حضور پیدا می کنند که این حضور اعتماد به نفس و خودباوری آنها را افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر در اولویت کاری شورای شهر و شهرداری قرار گرفته تاکید کرد: مناسب سازی فقط به معلولان اختصاص ندارد بلکه سالمندان، زنان باردار و کودکان نیز نیاز به مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در سطح شهر دارند.
خانجانی گفت: بسیاری از سالمندان برای حضور در مساجد ، امامزادگان و مطب پزشکان به دلیل نبود مناسب سازی فضای شهری برای عبور و مرور با مشکل تردد مواجه هستند.
رئیس شورای شهر خمین نیز در این نشست گفت: سد معبرهایی که توسط کسبه در پیاده رو ها و معابر ایجاد می شوند یکی از موانع مهم معلولان و سالمندان برای تردد در سطح شهر است.
محمدتقی عظیمی آگاه سازی، اعلام قوانین و مسائل شرعی سد معبر، تذکر کتبی و برخورد قانونی را از جمله راهکارهای مقابله با سد معبر عنوان کرد.
وی افزود: برابر قانون، فضاسازی مناسب شهری برای معلولان و جانبازان و ایجاد فرصت های برابر اجتماعی، اقتصادی با تسهیل در مبلمان شهری و استاندارد سازی سازه ها و تاسیسات از مسائلی است که باید با جدیت دنبال شود.
عظیمی تاکید کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان یکی از راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از موازی کاری های نهادهای حمایتی وموسسات خیریه است.
معاونت بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این نشست گفت: 15 هزار 644 سالمند در شهر و روستا شناسایی شده اند که از این تعداد هفت هزار و 293 مرد و هشت هزار و 351 زن در سامانه ثبت شده اند.
محمدعلی عروجی افزود: 17 هزار و 215 میانسال و سالمند تحت پوشش خدمات غربالگری تغذیه، ارزیابی فشارخون، دیابت، اختلال چربی، افسردگی قرار گرفتند.
هفت هزار نفر در خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.