عبدالرضا مرادی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این کمک ها شامل انواع ملزومات مورد نیاز زلزله زدگان است که با استفاده از 9 دستگاه کامیون کمک های مردمی به صورت کالا و به ارزش تقریبی 135 میلیون تومان و نیزچهار میلیون تومان پول نقد به منطقه زلزله زده ارسال شد.
وی گفت: کمک های ارسالی طبق اعلام ستاد کل در مرحله اول اغذیه، وسایل گرمایشی، پتو و لباس گرم بود و در مرحله دوم نایلون و سپس ارسال 250 بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان زلزله زده بود.
مسئول مرکز نیکوکاری بقیه الله دامنه، عنوان کرد: حفظ محوریت نهادهای حکومتی و ارسال کمک به زلزله زدگان به وسیله کامیون نیاز به صدور بارنامه و مجوز داشت؛ بنابراین این کمک ها از طریق نهاد هلال احمر و کمیته امداد شهرستان ارسال شد.
وی در مورد اعزام نیرو از این مرکز خیریه به مناطق زلزله زده و نحوه تحویل و توزیع کمک ها در کرمانشاه گفت: در زمان ارسال کمک ها، به همراه محموله ها نیروهای مرکز نیکوکاری نیز به محل اعزام شدند و برخی از بارهای ارسالی مانند آب معدنی توسط نیروهای مرکز بین زلزله زدگان توزیع شد.
مرادی افزود: محموله هایی مانند کامیون های حامل سیب زمینی به دلیل بسته بندی در کیسه های بزرگ و تفکیک و تقسیم، برای توزیع بین مردم زلزله زده تحویل انبارهای مجوز دار و قابل اطمینان شد.
به گزارش ایرنا؛ مرکز نیکوکاری بقیه الله الاعظم(عج) شهر دامنه در مرداد ماه سال 1393با هدف ارائه خدمات هرچه بهتر به خانوارهای بی بضاعت وآسیب پذیر ومددجویان افتتاح شد.
در این مرکزعلاوه بر6 عضو اصلی 6 نفر کمکی و تعداد 30 امدادیار برادر و30 امدادیار خواهر نیز فعالیت می کنند.
تعداد 240 خانوار شامل مددجویان کمیته امداد(175خانوار) بهزیستی(25خانوار) وخانوارهایی که به علت خشکسالی وغیره دچارمشکلات اقتصادی شده ولی به هر دلیل تحت پوشش هیچ نهادی نیستند شامل 40خانوار تحت پوشش این مرکز هستند.
در مجموع 400 خیر و حامی به این مرکز کمک می کنند و همراهی این افراد باعث شده است که این مرکز جزو مراکز شاخص نیکوکاری کشور قرار گیرد.
مرکز نیکوکاری بقیه الله الاعظم (عج) شهر دامنه در زمینه های فرهنگی و مذهبی، معیشت، اشتغال، حوادث غیرمترقبه، بهداشت و درمان و غیره نیز فعالیت می کند.
تعداد مراکز نیکوکاری در ایران 960 و در استان اصفهان60 مرکز است و به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت یک مرکز نیکوکاری مشغول خدمت به اقشار کم درآمد است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کلیومتری غرب استان واقع است
9861 / 6022 خبرنگار: فاطمه زمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.