علی زندی فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت حدود شش هزار متر کابل به ارزش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال، چهار دستگاه ترانس 50 کیلو ولت آمپر به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان سرقت شده است.
وی ادامه داد: تاکنون حدود سه هزار و 700 متر کابل برای رفع نقص در تجهیزات روشنایی راه های استان مرکزی شامل یک هزار متر در محور ساوه - تهران، 700 متر در محور اراک - توره در محدوده رباط میل و 2 هزار متر در سایر محورهای استان خریداری شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: پنج مورد سرقت کابل در این مدت در محور اراک - توره محدوده رباط میل انجام شده که در هر مرحله، خاموشی سه کیلومتر از این مسیر را به همراه داشته است.
زندی فر افزود: برای جلوگیری از سرقت کابل های این مسیر، پشت کل تابلوهای روشنایی محور بروجرد (محدوده رباط میل) عملیات خاکریزی انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 2 مورد سرقت کابل های محور توره - بروجرد در محدوده پل سفید به متراژ 300 انجام شده است که اصلاح نواقص روشنایی این محدوده برای افزایش ایمنی عبور و مرور وسایل نقلیه در دستور کار اداره کل راهداری و پایانه های استان مرکزی قرار دارد.
زندی فر تصادف وسایل نقلیه با تجهیزات راهداری را از دیگر عواملی ایجاد خسارت در تجهیزات راه های استان مرکزی دانست و افزود: در یکی از این حوادث که بر اثر تصادف یک دستگاه کامیون با تابلو و ترانس روشنایی در کیلومتر 37 محور اراک - راهجرد، چهار کیلومتر از این مسیر دچار خاموشی شد که با تلاش کارشناسان ایمنی راه اصلاح شد.
شش هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/3075/ خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده: انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.