به گزارش ایرنا، محمدرضا منصوری روز جمعه در آیین گرامیداشت هفته وحدت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوه افزود:با اقدامات انجام شده به زودی مسیرهای ساوه - تهران، ساوه - مشهد و ساوه - همدان به خط راه آهن سریع السیر متصل خواهد شد.
وی توضیح داد:راه اندازی این مسیر ریلی نقش کلیدی در بهبود وضعیت اقتصادی و سهولت در رفت و آمدها در ساوه دارد و انقلابی در حوزه ساوه ایجاد می کند.
نماینده مردم ساوه زرندیه در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش گفت: کار انتقال آب از سد دز برای شهر ساوه در حال اجراست و در هفته گذشته نیز اقدامات برای تامین لوله های انتقال با مشارکت بانک پارسیان انجام شد و قرار است هزینه های آن را بانک مذکور در رایزنی با دولت بر عهده گیرد که این قرارداد در واقع نخستین قرارداد فاینانس خارجی محسوب می شود.
منصوری با یادآوری عملیات راه سازی در شهرستان ساوه توضیح داد: طرح های متعدد راهسازی در ساوه در دست انجام است و اعتبار طرح های جاده ای استان مرکزی 20 هزار میلیارد ریال است که معادل بودجه 10 سال اخیر استان بوده و با بخشی از این اعتبار مسیر استان به سمت گرمسار و گرمسار به زرندیه و آبیک به طول 160 کیلومتر احداث می شود که یکی از محورهای استراتژیک جاده ای ایران محسوب می شود.
وی اظهار کرد: ساخت و بهسازی جاده بویین زهرا در یک سال اخیر با سرعت و بودجه معادل پنج سال گذشته انجام شده و در حوزه استان مرکزی کار به پایان رسیده و بخش نیمه تمام آن در محدوده این استان نیست.
نماینده مردم ساوه در خانه ملت افزود: عملیات آسقالت ریزی در محور ساوه به مأمونیه نیز در حال انجام است و ساخت پل های ساوه تا غرق آباد به پایان رسیده است.
منصوری با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: اسلام و قرآن کاملترین دین و کتاب آسمانی است که برخلاف سایر مکاتب با اعجاز الهی تاکنون تحریف نشده است و امروز شیعه و سنی در شهرستان ساوه در کنار هم با وحدت کامل زندگی می کنند.
امام جمعه ساوه نیز در این آیین با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام و هفته وحدت، گفت: وحدت جمعیت یک میلیارد و 700 میلیونی مسلمانان جهان ضرورت امروز است تا جهان اسلام بتواند به بهترین شکل در برابر توطئه دشمنان بیایستد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، اهانت به مقدسات اهل سنت از نظر شرعی حرام است و همین فتوای ایشان بود که باعث شد جامعه الازهر مصر در این مورد بیان کند که چنین رهبری امام همه مسلمین است.
در این آیین دف نوازی و مولودی خوانی توسط گروه کردهای مقیم ساوه به مناسبت زادروز پیامبر گرامی اسلام انجام شد.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی و قطب مهم تولید و صنعت است.
از هفت کرسی نمایندگی استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی یک کردسی نمایندگی به شهرستان های ساوه و زرندیه اختصاص دارد.
6539/6013/خبرنگار:یحیی معماری - زینب احمر***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.