حجت الاسلام سید رضی شکوری دوشنبه شب در نشست مسئولان با روحانیون اهل تسنن شهرستان خوی که به مناسبت هفته وحدت و ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) برگزار شد، افزود: در برهه کنونی، مسلمانان به وحدت و یکدلی بیشتری نیاز دارند و با این وحدت، هراس دشمنان از مسلمانان نیز روز به روز بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: تاریخ اسلام مملو از رشادت ها در هر دوره ای است و همه موفقیت ها و پیروزی ها در تاریخ اسلام نیز به واسطه اتحاد و همدلی بوده است.
امام جمعه شهر قطور خوی نیز در این نشست هفته وحدت را نماد شکوه و عزت امت اسلام دانست و اظهار کرد: امروز در سایه وحدت شیعه و سنی، دشمن در برابر ملت ایران زانو زده است .
ماموستا قادر خالدی با بیان اینکه وحدت و اتحاد موجب عزت اسلام و مسلمانان می شود، افزود: تمام مسلمانان شیعه و سنی باید در جهت مستحکم کردن وحدت تلاش کنند.
سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت تداوم وحدت مسلمانان برای یاس و ناامیدی دشمنان اسلام تاکید کرد و گفت: امروز باید تمامی ملت ایران اسلامی به ندای قرآن و اهل بیت (ع)، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تمسک داشته باشند و با وحدت و یکپارچگی به یاری یکدیگر بشتابند .
به گزارش ایرنا، با دوراندیشی امام راحل از 12 تا 17 ربیع الاول که سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به روایت اهل سنت و اهل تشیع است، هفته وحدت نامگذاری شده است.
فردا /چهارشنبه/ 17 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) است.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.