به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز دوشنبه درنهمین همایش استانی منادیان وحدت که باعنوان سادات نبوی در روستای صلوات‌آباد سنندج برگزار شد افزود: توطئه های دشمنان علیه مسلمانان تمامی ندارد و در شرایط امروز خاورمیانه، دشمنان بیش از گذشته بدنبال جدایی مسلمانان است.
وی اظهار کرد: تا زمانیکه اتحاد و وحدت بر جامعه اسلامی حاکم باشد دشمن در نقشه های خود ناکام می ماند لذا می طلبد به موضوع تقویت وحدت و همبستگی در جوامع اسلامی بیش از گذشته تلاش شود.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه برگزاری همایش منادیان وحدت توسط سازمان تبلیغات را کاری بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و خواستار استمرار برنامه ها و همایش های اینچنینی در استان شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش گفت: وجود تعداد زیادی سادات در روستای صلوات‌آباد موجب شد که امسال همایش منادیان وحدت باموضوع سادات نبوی در این روستا برگزار شود.
حجت الاسلام کرمی با اشاره به جایگاه سادات نبوی در جامعه اظهار کرد: سادات از جایگاه والایی نزد همه ما برخوردار هستند و باید این قشر را در جامعه تکریم کرده و مورد احترام قرار دهیم.
وی همچنین به بحث وحدت و اتحاد در میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم عقد اخوت را بین مسلمانان ایجاد کرده و همه ایجاد کرده همه ما باید به‌عنوان مسلمان در مسیر نبوی و کلام حق حرکت کنیم.
فرماندار سنندج نیر در این همایش با اشاره به قدیمی بودن روستای صلوات آباد گفت: اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی این روستا انجام شده که ساماندهی فاضلاب و تعدادی از پروژه‌های عمرانی از جمله فعالیت های انجام شده است.
ابراهیم زارعی احداث یادمان سیدعلی اصغر کردستانی در روستای صلوات‌آباد را از دیگر اقدامات انجام شده در این روستای عنوان کرد و گفت: تلاش می شود زیارتگاه مرقد سید ابراهیم نیز که به عنوان یک مکان مذهبی و گردشگری در این روستا قرار دارد مرمت و احداث شود.
از 12 ربیع الاول که براساس روایات اهل سنت میلاد پیامبر نور و رحمت است تا 17 ربیع الاول که اهل تشیع اعتقاد به ولادت رسول اکرم (ص) دارد با نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.