سید علی آقازاده روز دوشنبه در جریان بازدید از شرکت باریچ اسانس دلیجان افزود: کاشت و توسعه گیاهان دارویی در داخل کشور گامی بزرگ در راستای اشتغالزایی جوانان، افزایش صادرات، درآمد زایی و تولید ثروت ملی است.
وی بیان کرد: محلات به واسطه بهره مندی از آب و هوای مساعد توان بالایی را در حوزه تولید داروهای گیاهی دارد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برده شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: وجود شرکت تولید باریچ اسانس در دلیجان و محلات به عنوان قطب تولید گل و گیاه کشور ظرفیتی است که نیازمند رشد و توسعه است و می طلبد با روش های علمی و دانش نو زمینه تحقیق، توسعه سطح زیر کشت، فرآوری ،ایجاد اشتغال و ثروت را بیش از پیش مهیا کرد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: طیفی از گیاهان دارویی محلات و دلیجان بومی منطقه هستند و لازم است با اجرای طرح های پژوهشی این گیاهان شناسایی و برای تولید هدفمند و صنعتی کردن مصارف آن تلاش شود.
آقازاده خاطرنشان کرد: حوزه گیاهان دارویی به عنوان فرصتی در اقتصاد مقاومتی است که باید با نگاه بومی در تولید و تفکر کلان در بازاریابی و صادرات در استان بارور شود و در صورتی که به درستی و هدفمند به این بخش بها داده شود سود کلان و ارزآوری خواهد داشت و شغل پایدار ایجاد می کند.
وی ادامه داد: استقبال مردم از مصارف مختلف گیاهان دارویی در چند سال گذشته رو به افزایش است و این رغبت ظرفیت‌های قابل توجهی را در زمینه کارآفرینی و فرصت‌های شغلی به‌خصوص برای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی فراهم کرده است.
استاندار مرکزی افزود: گیاهان دارویی علاوه بر اینکه مواد اولیه طب سنتی را شامل می‌شود، کاربری های متعددی در صنعت داروسازی و سایر صنایع و فعالیت ها دارد که باید مدنظر قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت باریچ اسانس دلیجان نیز در این بازدید گفت: واحد تولیدی باریج‌اسانس یکی از بزرگترین شرکت‌های داروسازی گیاهی است که حجم زیادی از داروهای گیاهی کشور را تامین می‌کند.
لاله حجازی افزود: شرکت داروسازی باریچ اسانس در بخش تولید داروهای گیاهی ازنظر حجم تولید، سرمایه‌گذاری، قدمت در سطح کشور بی‌نظیراست و با تولید مواد اولیه گیاهان دارویی باعث صرفه‌جویی ارزی در این بخش می شود.
وی گفت: این شرکت بیش از 100 نوع گیاه دارویی را تولید و مصرف می‌کند و اگر کشاورزان قبل از تولید گیاهان دارویی با این شرکت مشاوره داشته باشندهیچ گونه نگرانی بابت فروش محصول تولیدی گیاهان دارویی خود نخواهند داشت.
حجازی گفت: شرکت داروسازی باریج‌اسانس تولید کننده دارو و فرآورده‌های آرایشی - بهداشتی و غذایی بر پایه مواد مؤثر گیاهی است که در سال 1371 تأسیس شده و در سال 1374 محصولات خود را به بازار عرضه کرد.
وی بیان کرد: مجوز دائمی مرکز تحقیق و توسعه باریج اسانس به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی باریج اسانس از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1389 کسب شد.
حجازی بیان کرد: این شرکت تنها واحد تولیدی داروهای گیاهی کشوراست که مرکز تحقیق و توسعه بسیار فعالی دارد.
وی افزود: بخش دارویی باریج اسانس به تنهایی 470 نفر نیرو فعال دارد که شمار آن ها رو به افزایش است.
شرکت داروسازی باریج اسانس در 40 کیلومتری شرق دلیجان قرار دارد.
استاندار استان مرکزی در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن بازدید از این واحد تولیدی، از کارخانه آب معدنی پودنا در نراق، کارگاه گلاب گیری روستای خاوه بازدید کرد.
دیدار با خانواده شهدا و شرکت در کارگروه اقتصاد مقاومتی از برنامه های دیگر سفر استاندار مرکزی به دلیجان است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است و با 400 واحد تولیدی صنعتی سومین شهر صنعتی ( صنایع کوچک ) استان مرکزی محسوب می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.