اسماعیل خانجانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این زمینه های شغلی از طریق پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به 67 نفر و معرفی 61 مددجو به کارگاه های تولیدی فراهم شده است.
وی اظهارکرد: اعتبار مصوب امسال برای ایجاد اشتغال 27 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 20 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.
خانجانی افزود: این اعتبار از محل تبصره 16 در بخش های کارآفرینی، راه اندازی کارگاه های کوچک، توانمند سازی و خوداشتغالی معلولان است.
وی بیان کرد: 125 نفر از معلولان زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی شده است.
رئیس بهزیستی خمین گفت: از این تعداد تاکنون 67 نفر موفق به دریافت وام به میزان 14 میلیارد ریال در زمنیه دامداری ، راه اندازی گلخانه، جوشکاری، آرایشگری و پرورش زنبور عسل شدند.
وی اظهارکرد: پنج کارگاه کوچک در سال جاری در زمنیه تولید کفش، خیاطی، قالی بافی، کیف دوزی، ساخت هود آشپزخانه و محافظ کامپیوتر و مونتاژ یخچال برای مددجویان بهزیستی این شهرستان راه اندازی شده است.
خانجانی بیان کرد: به ازای هر فرصت شغلی با مزایای بیمه که در این کارگاه ها ایجاد شود 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه پارسال 100 درصد اعتبارات اشتغالزایی تخصیصی جذب شد، ادامه داد: 85 فرصت شغلی در سال گذشته برای معلولان و افراد تحت حمایت این نهاد خدماتی ایجاد شد.
هفت هزار نفر در خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.