جعفر اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در مجموع 45 صادر کننده استان امسال در این سامانه نام نویسی کردند که 20 صادر کننده با شاخص های در نظر گرفته شده به عنوان نمونه گزینش شدند.
وی ادامه داد: 15 صادر کننده منتخب امسال در بخش های صنعتی از قبیل تولید ایزوگام، تولید مواد شیمیایی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تولید لوازم خانگی و تولید دارو هستند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: پنج صادر کننده منتخب امسال نیز ازبخش های مختلف کشاورزی از قبیل صنایع تبدیلی، تولید محصولات کشاورزی، لبنی و ماهی های زینتی انتخاب شده اند.
وی بیان کرد: صادر کنندگان برتر هر سال به مناسبت روز ملی صادرات تجلیل می شوند که امسال به دلیل تقارن روز ملی صادرات (29 مهر ماه) با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و ماه های محرم و صفر آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی به اواخر آذرماه جاری موکول شد.
وی اظهار کرد: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی شرکت مذکور در بخش صادرات، حضور شرکت های مذکور در نمایشگاه های بین المللی و صادرات به بازارهای جدید از مهمترین شاخص های انتخاب صادر کنندگان برتر استان مرکزی است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی افزود: دارا بودن گواهینامه استاندارد کیفی کالا، داشتن وب سایت به زبان های خارجی، راه اندازی دفتر فروش یا نمایندگی در کشورهای مختلف، دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی و عضویت در تشکل های صادراتی ملی و استانی از دیگر شاخص های انتخاب صادرکنندگان برتر این استان است.
وی اضافه کرد: کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل گمرکات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره استاندارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک توسعه صادرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، شرکت نمایشگاه های بین المللی، خانه صنعت و معدن و شرکت شهرک های استان مرکزی تشکیل شده و نسبت به سنجش فعالیت های صادرکنندگان متقاضی انجام شد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی تقویت عزم ملی برای صادرات، گسترش فرهنگ عمومی صادرات، ارتقاء منزلت اجتماعی صادرکنندکان، گسترش فرهنگ تولید صادرات محور، معرفی الگوهای صادراتی موفق، تشریح، تبیین و حل مشکلات صادرکنندگان و تبیین سیاست های صادراتی را مهمترین اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت از انتخاب و تجلیل صادرکنندگان برتر دانست.
وی افزود: توسعه تجارت خارجی به خصوص صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادی محسوب می شود که می تواند علاوه بر رشد اقتصادی، موجب افزایش توان رقابت پذیری کشور در عرصه بین المللی می شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: تولید با کیفیت محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید، باعث افزایش اشتغال و درآمد ملی و افزایش صادرات و واردات می شود از این رو با توجه به اهمیت زیاد صادرات، دولت باید بستری مناسب را برای هرچه بهتر اجرا شدن این مهم فراهم کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیر نفتی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید با حمایت های همه جانبه از صادرکنندگان در راستای تحقق این خواسته معظم له بیش از پیش تلاش کرد.
از سال 1376، بیست و نهم مهرماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شد.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار سال 1395 تعداد 270 واحد از این واحدهای تولیدی در زمره صادرکنندگان قرار دارند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مؤگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.