به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: امسال توجه ویژه ای به بحث تولید و اشتغال شده و توجه به این 2 موضوع مهم نیز جزء دغدغه های جدی دولت دوازدهم و حاکمیت است.
وی افزود: مدیران اجرایی و متولیان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد نیز باید به همین اندازه برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری اهتمام و حساسیت خاصی داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک هیچ موضوعی در این استان بااهمیت تر از ایجاد اشتغال و رونق تولید نیست و باید تلاش در راستای تحقق هر چه مطلوب تر آنها نیز سرلوحه کار مدیران اجرایی و متولیان اقتصادی استان باشد.
احمدی عنوان کرد: دولت دوازدهم در سال جاری با وجود محدودیت منابع مالی حدود 300 هزار میلیارد ریال به موضوع اشتغال کشور اختصاص داده که از این میزان 50 هزار میلیارد ریال مربوط به روستائیان و عشایر است.
وی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار اختصاص یافته از این محل و سهم اشتغال استان را به طور دقیق از وزارتخانه مربوطه دریافت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته ویژه ای با حضور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نهادهای اقتصادی این استان برای نظارت بر طرح کارورزی در استان تشکیل و فعال شود.
احمدی اظهار داشت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در طرح کارورزی 2 هزار و 25 نفر بوده که تاکنون افزون بر 6 هزار نفر معادل سه برابر آن در استان نام نویسی کرده اند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد واحدهای تولیدی پذیرنده دانش آموختگان دانشگاهی این استان برای شرکت در طرح کارورزی را تأیید کنند.
وی بیان کرد: تمامی سازوکارهای طرح کارورزی را باید به طور دقیق و واضح برای افراد نام نویسی شده در کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.
نرخ بیکاری در استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هم اینک 12.1 درصد است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.