به گزارش خبرنگارایرنا،حسن خیریانپور روز یکشنبه درهشتمین نشست شورای اشتغال مازندران افزود: سهمیه اشتغال پیش بینی شورای عالی اشتغال برای این استان درسال جاری 43 هزارنفر است اما استان تلاش دارد ان را افزون بر50 هزار نفر افزایش دهد.
به گفته وی در سال جاری 7 هزارشغل از سوی دستگاه های اجرایی ایجاد شد که حدود 17 درصد از سهمیه امسال محقق شده است.
وی اضافه کرد : اشتغال ایجادی در سامانه رصد استانی به ثبت رسیده وتامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظفند تا نسبت به راست آزمایی این میزان اشتغال ایجادی دست به کار شوند.
** ابلاغ یک هزار و 290 میلیاردریال تسهیلات خوداشتغالی
معاون استاندارمازندران اضافه کرد : یک هزار و 290 میلیارد ریال از تسهیلات ابلاغی برای اشتغال این استان در سال جاری مربوط به خوداشتغالی و اشتغال خانگی است که در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار گرفته است.
به گفته معاون استاندار مازندران حدود 80 درصد ازاعتبار این بخش مربوط به کمیته امداد و مابقی به مدد جویان بهزیستی برای خوداشتغالی و اشتغال خانگی پرداخت می شود.
خیریانپورگفت : کمیته امداد برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی 611 طرح به بانک های عامل معرفی کرده که 24 درصد از این تسهیلات در اختیار مدد جویان قرار گرفت.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری مازندران در بهار سال جاری به 9.8 درصد رسیداین نرخ در آخرین آمار اعلامی ( زمستان 95) 12.6 درصد بود.
همچنین در این گزارش مشارکت اقتصادی مازندران در بهار سال جاری 42 و نیم درصد اعلام شد
در دولت یازدهم حدود 150 هزار شغل در مازندران ایجاد شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.