سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استان مرکزی به لحاظ جوانان مستعد ظرفیت خوبی دارد و این اتاق فکر قرار است با حضور جمعی از نخبگان بومی و جوان در راستای هدایتگری استعدادها و شناسایی و معرفی سرمایه های انسانی برای واگذاری امور تصمیم سازی به مدیران خلاق و جوان فعالیت کند.
وی در خصوص انتصاب فرمانداران شهرستان های استان مرکزی نیز گفت: سیاست بر این است که از نیروهای توانمند و بومی هر شهرستان برای تکیه زدن بر کرسی فرمانداری استفاده شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: توجه به شایسته سالاری و به کارگیری بانوان و جوانان از سیاست های محوری دولت تدبیر و امید است و به عنوان سکاندار ارشد اجرایی در استان مرکزی به زودی نخستین فرماندار زن در این استان را منصوب می کنم و در پیشبرد تصمیمات اجرایی نیز تلاش بر این است که از همه توان استان به ویژه نیروهای جوان و جامعه زنان به نحو مطلوب و اثربخش استفاده شود.
آقازاده در خصوص برگزاری نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان در هفته فرهنگی ساوه نیز گفت: مشکلات، ظرفیت ها و چالش های حوزه فرهنگی و اجتماعی ساوه دراین نشست به صورت کارشناسی بررسی شد و امید است تا پایان امسال با اجرایی شدن تصمیمات این نشست شاخص های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان ارتقا یابد.
وی افزود: در این نشست مقرر شد اولویت های شهرستان ساوه در شاخص های اجتماعی و فرهنگی برای سال آتی نیز مشخص و راهبردهای عملی برای آن تدوین شود.
آقازاده در خصوص بازدید از واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه نیز گفت: واحدهای بازدید شده در زمینه تولید لوله های پی وی سی با عمق تا 2400 میلی متر، اتصالات صنعتی و ساختمانی و رادیاتور خودروهای مختلف فعالیت داشتند که مشکل عمده آن ها بیشتر کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بود.
استاندار مرکزی ادامه داد: معضلات این واحدها مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد و حمایت لازم برای حل چالش ها و رساندن آن ها به تولید کیفی و حداکثری به عمل می آید.
وی همچنین با اعلام حمایت از طرح توسعه واحد تولیدی شیرآلات صنعتی و ساختمانی، در خصوص مشکلات واحد تولید رادیاتور خودرو گفت: مشکلات این واحد با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح می شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش درمورد اولویت های مدیریت ارشد استان در دولت دوازدهم، اظهار کرد: استمرار اقدامات و فعالیت هایی که دولت تدبیر و امید در پی آن است به عنوان سرفصل کاری برجسته سازی شده است.
آقازاده گفت: تمامی تلاش برای به نتیجه رساندن عرصه عمرانی به کار گرفته می شود و مسیرسازی برای تولید و تسهیل امور برای فعالان عرصه اقتصادی استان از دیگر اولویت ها است.
وی فعال کردن ظرفیت های راکد و نیمه تعطیل استان را کاری مهم دانست و گفت: در این راستا با اتاق بازرگانی، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی گفت و گوهایی شده و نیاز است این سرمایه هر چه بیشتر با هم پیوستگی و نزدیکی یابند تا ظرفیت های راکد تولید استان توان ترمیم و تولد دوباره یابند.
وی افزود: امید است با کمک دستگاه های اجرایی استان و تیم اقتصادی دولت به خصوص وزرای صنعت، و معدن و تجارت،کار و جهاد کشاورزی بتوان مشکلات پیش رو حوزه تولید استان مرکزی را از میان برداشت و مسائل این بخش ها را در بازه زمانی مطلوبی حل و فصل کرد.
استاندار و جمعی از امسئولان استان مرکزی روز پنجشنبه با سفر به ساوه در برنامه های هفته فرهنگی این شهرستان شرکت کردند.
ساوه دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی پس از اراک و یکی از قطب های مهم تولید و صنعت کشور است.
6539/6013/خبرنگار: یحیی معماری - زینب احمر***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.