به گزارش ایرنا، رضا رحمانی عصر سه شنبه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه سراسری صنعت و معدن در نمایشگاه های بین المللی غرب ایران در اراک در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون هشت هزار صنعت از نقاط مختلف کشور برای دریافت این تسهیلات در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کرده اند.
وی با بیان اینکه 500 واحد تولیدی نیز از استان مرکزی برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی تجهیزات و عوامل تولید در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند، گفت: هیچ محدودیت و سهم بندی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و هر واحد صنعتی که در سامانه بهین یاب نام نویسی کند و تقاضایش مورد تایید تیم های نظارتی قرار بگیرد، مشمول این تسهیلات است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازسازی تجهیزات تولیدی یکی از اولویت های امسال این وزارتخانه است، بیان کرد: برای ایجاد فرصت شغلی جدید باید هزینه بسیاری را متحمل شد و می طلبد ضمن ایجاد فرصت های جدید شغلی، نسبت به حفظ و و احیای کارخانه های نیمه تعطیل با به روزرسانی عوامل تولید آن ها گام های اساسی برداشت.
وی با بیان اینکه تولید و فعالیت های صنعتی باید بر اساس دانش و پژوهش باشد، اظهار کرد: با بهره گیری پژوهش و شرکت های دانش بنیان می توان کالای رقابت پذیر تولید کرد و شرکت هایی که به دانش و پژوهش در روند تولیدی بی تفاوت باشد، محکوم به شکست هستند.
رحمانی یادآوری کرد: بر اساس گزارش های رسیده از گروه تحقیقات سازمان برنامه ریزی و مدیریت کشور بیش از 85 درصد از اصحاب صنعت و تولید که سال گذشته تسهیلات دریافت کردند به توسعه دامنه شغلی خود پرداختند.
وی همکاری صنایع در قالب خوشه های صنعتی را گامی اساسی در راستای توسعه تولید دانست و گفت: در شرایط کنونی باید دست در دست یکدیگر داده و برای توسعه صنعتی کشور کوشش شود.
وی توانمندی های صنایع شرکت کننده در یازدهمین نمایشگاه سراسری صنعت و معدن اراک را چشمگیر دانست و گفت: جای شرکت های خارجی در این نمایشگاه خالی است و برای سال های آینده باید چند شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدت و تجارت با اشاره به شرایط کارخانه هپکو اراک نیز گفت: ساماندهی و احیای این کارخانه یکی از مباحث و مشکلات است و در اسرع وقت چالش های این شرکت نیز مانند آذرآب حل و فصل می شود.
وی در ادامه سخنان خود تولید کالای باکیفیت و رقابت پذیر را کلید حل مشکلات دانست و گفت: تنها از این طریق می توان توسعه اقتصادی و بالا رفتن نرخ بهره وری را تجربه کرد.
استاندار استان مرکزی نیز گفت: به کارگیری از همه ظرفیت های موجود صنعتی در صنایع اراک مهمترین برنامه مدیریت ارشد این استان است.
سیدعلی آقا زاده با بیان اینکه حدود نیمی از صنایع استان تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، بیان کرد: برای ایجاد فرصت های شغلی جدید باید ابتدا ظرفیت کارخانه ها را بالا برد و پس از موفقیت در این زمینه نسبت به تعمیر و به روز رسانی تجهیزات تولید اقدام کرد.
وی تاکید کرد: حضور شرکت ها و تیم های صنعتی و اقتصادی خارجی از سال آینده باید در نمایشگاه به خوبی دیده شود چرا که می توان از این طریق الگوی تولید را نیز گسترش دهیم.
یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات عصر روز سه شنبه با حضور رضا رحمانی قائم مقام وزیر و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، جمعی از مسئولان کشوری و استانی و اصحاب تولید و صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک گشایش یافت.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت هشت هزار مترمربع و با حضور بیش از 110 شرکت تولیدی و صنعتی از سراسر کشور در اراک دایر شده است.
سومین نمایشگاه آموزش، پژوهش و مراکز آموزش عالی نیز هم‌زمان با این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گشایش یافت.
این نمایشگاه تا دهم آذر ماه جاری از ساعت 10 تا 17 پذیرای علاقه مندان است.
بیش از 2 هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.