به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در همایش وقف و روحانیون افزود: کارویژه مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات جامعه است و نیاز اصلی اجتماعی امروز جامعه ایران اسلامی فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.
وی ادامه داد: هر چه نقش اوقاف و امور خیریه در حل مشکلات و چالش های اجتماعی پررنگ تر دیده شود گرایش به وقف نیز در مردم تقویت می شود.
امام جمعه اراک اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه ظرفیت های قابل توجهی دارد که در صورت برنامه ریزی های کارشناسی و مدون می تواند در خدمت جامعه و زدودن غبار فقر و محرومیت باشد.
وی اضافه کرد: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی بر جامعه اسلامی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیون باید آثار و برکات سنت حسنه وقف را در جامعه به خوبی تشریح و تبیین کنند و ضمن تشویق مردم به گرایش وقف نیازهای اصلی جامعه را به عنوان نیات به واقفان توصیه کنند.
وی تشکیل صندوق قرض الحسنه برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه و همچنین برنامه ریزی برای توسعه علمی و فناوری کشور را از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد.
آیت الله دری نجف آبادی، شفاف سازی فعالیت های اوقاف را گامی اساسی برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه دانست و گفت: عملکرد و فعالیت های اوقاف باید برای آحاد جامعه مشهود باشد و با هر گونه مسائل غیر اخلاقی و اقتصادی در این حوزه بایستی با جدیت برخورد شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کل اوقاف و امور از دستگاه های مذهبی است، کارکنان این مجموعه باید در همه مسائل به عنوان الگو و اسوه عمل کنند چرا که تنها در این صورت می توان اعتماد مردم را جلب کرد.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: 60 موقوفه جدید در سال جاری به ارزش یکصد میلیارد ریال در این استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام اصغر سلطانی افزود: بیش از 150 عنوان برنامه فرهنگی در دهه گرامیداشت وقف (25 آبان تا چهارم آذرماه امسال) در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری همایش وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری ها و نشریه های این استان، نشست تخصصی وقف و اقتصاد مقاومتی، همایش سبک زندگی اسلامی و اقتصاد خانواده با محوریت وقف از جمله برنامه های دهه وقف است.
25 آبان تا چهارم آذر ماه امسال با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
بیش از پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از 2 هزار موقوفه اقتصادی و درآمد زا هستند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.