سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین جشنواره کارآفرینی و مشاغل زنان روستایی خمین در جمع خبرنگاران افزود: در برنامه ششم توسعه سالیانه 384 هزار شغل در روستاها و مناطق عشایر نشین کشور پیش بینی شده است.
وی اظهارکرد: بر اساس مصوبه مجلس تا پایان برنامه ششم توسعه باید یک میلیون و 900 هزار شغل جدید برای روستاییان و جامعه عشایر کشور ایجاد شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها به عنوان کانون مولد باعث جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و مهاجرت از روستاها به شهرها می شود.
وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستائیان را از برنامه های راهبری دولت دوازدهم بیان کرد و افزود: یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظرگرفته شده است.
وی گفت: این رقم با نرخ ارز امروز در حدود 60هزار میلیارد ریال برآورد شد که در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی کفایت نمی کرد و در این رابطه از منابع بانک ها نیز استفاده و در مجموع 120 هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی بدون کارمزد و تسهیلات بانک های عامل نیز 9 درصد است که با سه درصد کاهش در مجموع تسهیلات با نرخ 6 درصد در روستاها و مناطق عشایرنشین پرداخت می شود.
رضوی بیان کرد: مردمی کردن اقتصاد و دخالت مردم در توسعه اقتصادی کشور امکان دست یابی به رشد اقتصادی مطلوب و ریشه کن کردن بیکاری و فقر را ممکن می کند.
نخستین جشنواره کارآفرینی و مشاغل زنان روستایی خمین در روستای کفسان خمین به مدت 2 روز تا دوم آذر ماه برگزار می شود.
در این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و عرضه محصولات کشاورزی با 42 غرفه از استان های مرکزی، لرستان و همدان و کرمانشاه دایر شده که کارگاه های آموزشی، جشنواره غذا و طبخ آبزیان، اجرای بازی های بومی و محلی و برنامه های فرهنگی و هنری متنوع از برنامه های این جشنواره است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت با 14 هزار خانوار کشاورز است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.