به گزارش ایرنا، پاسدار محمدر رضا رضایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح های مذکور با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل منابع داخلی بسیج به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: بهره برداری از طرح های اشتغالزایی روستایی شهرستان اراک بیش از 50 فرصت شغلی ایجاد می کند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل ساخت سه سالن پرورش قارچ، کارگاه تولید شیره و باسلوق، 2 مرکز پرورش دام و طیور و استخر پرورش ماهی در روستاهای ایبک آباد، نوازن، هزاوه، گوار و فیجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: بهره برداری از 15 خانه محروم در روستاهای گوار و قانیاروق، ویزیت رایگان در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی اراک، همایش ائمه جماعات، هیات امناء و فرماندهان پایگاه های بسیج این شهرستان، گلباران قبور مطهر شهدا و برگزاری میقات صالحین در مصلی بیت المقدس اراک از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته گرامیداشت بسیج است.
رضایی افزود: در هفته گرامیداشت بسیج همچنین یادواره سرلشگر شهید رحیم آنجفی، همایش بزرگ شکوه مقاومت با اجتماع بسیجیان شهرستان اراک در مصلی بیت المقدس این شهر و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار می شود.
پاسدار رضایی اظهار کرد: برگزاری همایش فعالان اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقات ورزشی، مقاله نویسی، کوهپیمایی، عکاسی و کتابخوانی همراه با ارائه جوایز نفیس، نشست مادران پرچمداران جنگ نرم با موضوع فضای مجازی، برگزاری صبحگاه های دانش آموزی، بهره برداری از یک باب سالن پینت بال، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برپایی کلینیک سیار دامپزشکی روستایی در نقاط مختلف روستایی شهرستان و برپایی نشست های بصیرتی از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته گرامیداشت بسیبج است.
وی با بیان اینکه هر یک از روزهای هفته بسیج با یک عنوان نامگذاری شده است، بیان کرد: 29 آبان با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی، 30 آبان با عنوان بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی، یکم آذر با عنوان بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی و دوم آذر با عنوان بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم نامگذاری شده است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک شعار هفته بسیج امسال را بسیج مظهر مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: سوم آذر با عنوان بسیج، مسجد محوری و ولایتمداری، چهارم آذر با عنوان بسیج، دولت مقاومت و استکبار ستیزی و پنجم آذر با عنوان بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی در هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.
وی افزود: هفته بسیج یادآور دلاورمردی ها و ازخود گذشتگی های بسیجیانی است که در دوران دفاع مقدس بدون هیچ چشمداشت و ادعایی تا آخرین قطره خون از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند و اجازه دست درازی به خاک وطن را به دشمن ندادند.
رضایی گفت: بسیج مجموعه ای متشکل از افراد متعهد و متخصص است که خدمت رسانی به مردم را در رأس برنامه های خود می داند و امروز اقتدار نظام اسلامی به رشد و توسعه فعالیت های بسیج و انعکاس تفکر و روحیه بسیجی در جامعه بستگی دارد.
29 آبان تا پنجم آذر با عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
نیروی بسیج پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.