به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی، افزود: دیدار 30 نفر از بسیجیان نخبه استان مرکزی با رهبر معظم انقلاب، اجتماع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت، گشت های محله محور بسیجیان با هماهنگی اداره کل دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی و برگزاری جشنواره استانی شعر مقاومت از مهمترین برنامه های سپاه روح الله در هفته گرامیداشت بسیج استان مرکزی است.
وی ادامه داد: در هفته گرامیداشت بسیج استان مرکزی برنامه هایی از قبیل تجلیل از بسیجیان نمونه، ویزیت رایگان مراکز درمانی سپاه روح الله(برای پاسداران در همه هفته و برای عموم مردم یک روز از هفته بسیج)اعزام گروه های درمانی عمومی و تخصصی به مناطق محروم استان، غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای استان به طور همزمان با سراسر کشور و بهره برداری از 14 طرح عمرانی در شهرستان های اراک، ساوه، خمین، تفرش، محلات و فراهان نیز برگزار می شود.
جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان اظهار کرد: بهره برداری از 69 طرح محرومیت زدایی، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، اعزام بسیجیان به مناطق محروم با محوریت محرومیت زدایی، یادواره شهدای روحانی و مدافع حرم در مرکز استان، برگزاری 15 یادواره شهدا در نقاط مختلف استان، برگزاری برنامه افتخار کوچه و آبروی محله و برنامه یک مسجد، یک فرمانده و یک خاطره از دیگر برنامه های سپاه روح الله استان مرکزی در هفته بسیج این استان است.
وی گفت: برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی، برگزاری همایش سواد رسانه ای، نشست فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی با فرمانده سپاه روح الله، گردهمایی حلقه های صالحین، برپایی تریبون آزاد با محوریت آسیب های فضای مجازی، طرح پیوند آسمانی تامین جهیزیه، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان و برگزاری کارگاه های مهارت زندگی از دیگر برنامه های سپاه روح الله در هفته بسیج استان مرکزی است.
وی با بیان اینکه هر یک از روزهای هفته بسیج با یک عنوان نامگذاری شده است، بیان کرد: 29 آبان با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی، 30 آبان با عنوان بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی، یکم آذر با عنوان بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی و دوم آذر با عنوان بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم نامگذاری شده است.
سرهنگ پاسدار گلشن زاده شعار هفته بسیج امسال را بسیج مظهر مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: سوم آذر با عنوان بسیج، مسجد محوری و ولایتمداری، چهارم آذر با عنوان بسیج، دولت مقاومت و استکبار ستیزی و پنجم آذر با عنوان بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی در هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه ساختار شجره طیبه بسیج بر اساس ارزش های ناب انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل شکل گرفته است، بیان کرد: تلاش برای حفظ نظام اسلامی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب محور برنامه های بسیج است.
جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: از آغاز انقلاب اسلامی و شکل گیری بسیج، این نهاد انقلابی در همه بخش های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حضوری ارزشمند داشته و خدمات قابل توجهی را ارائه کرده است.
وی ادامه داد: بسیج مجموعه ای متشکل از افراد متعهد و متخصص است که خدمت رسانی به مردم را در رأس برنامه های خود می داند و امروز اقتدار نظام اسلامی به رشد و توسعه فعالیت های بسیج و انعکاس تفکر و روحیه بسیجی در جامعه بستگی دارد.
29 آبان تا پنجم آذر با عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
نیروی بسیج پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.