حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان اعتبار 10 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های محورگردشگری غار نخجیر، 2 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های محوطه تاریخی دودهک و 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای زیرساخت گردشگری نراق اختصاص یافت.
وی اظهارکرد: این میزان اعتبار که از محل اعتبارات ارتقای شاخص های استانی است، تاثیر به سزایی در رونق گردشگری این شهرستان دارد.
حجت الاسلام سلیمی، گردشگری را به عنوان دومین صنعت بزرگ در دنیا عنوان کرد و افزود: بسیاری از کشورها از صنعت گردشگری به نحو مطلوبی بهره گرفته اند ولی ظرفیت های گردشگری بسیاری در کشور وجود دارد که نیاز است مورد بازنگری قرار گیرد.
وی به جاذبه های تاریخی شهر نراق از توابع دلیجان اشاره کرد و افزود: بافت نراق یکی از بدیع‌ترین بافت های تاریخی کشور به شمار می آید و بناهای آن متعلق به دوران صفویه و قاجاریه است.
نمانیده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت افزود: غار نخجیر یکی از زیبا‌ترین غارهای جهان حکایت های چند میلیون ساله و جلوه های بی نظیر از شکوه غارهای آهکی است.
عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد گفت: توجه به زیرساخت های این منطقه گردشگری در جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی موثر خواهد بود.
غار نخجیر، آب انبارهای حاج مهدی نراقی، مسجد جامع نراق، بازار شمس السلطنه، کاروانسرا و پل دودهک، قلعه و غار کهک و منطقه نمونه گردشگری جاسب و اردهال از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان دلیجان است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزارنفر جمعیت درمرکز کشور و در مسیر راه ارتباطی استانهای جنوبی و غربی به تهران و شمال کشور قراردارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.