وحید اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: صدور روادید بر اساس ساز و کارهای قانونی و تکمیل مدارک مورد نیاز انجام می شود و چنانچه پرونده افراد کوچکترین نقصی داشته باشد، سفارت عراق از صدور روادید خودداری می کند.
وی با بیان اینکه تا کنون حتی یک زائر نیز بدون روادید وارد خاک عراق نشده است، بیان کرد: چنانچه فردی بدون روادید وارد عراق شود مجرم شناخته شده و از سه تا 36 ماه زندانی در انتظارش است.
مدیر حج و زیارت استان مرکزی تاکید کرد: با وجود اینکه روادید زائران استان مرکزی از کنسولگری عراق در قم صادر می شود، اما این فرآیند به روز رسانی شده و به محض تکمیل پرونده متقاضیان تا پایان روز روادید صادر می شود.
وی با بیان اینکه هزینه صدرو روادید برای هر نفر 40 دلار می باشد، ادامه داد: برخورداری از گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع) الزامی است.
اسکندری گفت: انتظار می رود هم استانی ها برای تسهیل در روند صدور روادید هر چه زودتر مدارک خود را به دفاتر مجاز ثبت نام ارائه کرده و پرونده خود را برای این فرآیند کامل کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار و 500 نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال این تعداد به 30 هزار نفر برسد.
بر اساس اعلام ستاد اربعین استان مرکزی، خدمات رسانی به زائران و شرکت کنندگان در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی(ع) از یک هفته قبل از اربعین حسینی (ع) آغاز و تا چند روز بعد نیز ادامه دارد.
3017/6013/ خبرنگار:مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.