به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی فرمانده ارشد ستاد پدافند غیر عامل این شرکت ضمن اعلام مطلب فوق بیان داشت : در این مانور که با هماهنگی شرکت توانیر ، استانداری مرکزی ،فرمانداری شازند و دیگر مراجع ذیربط در سطح استان برنامه ریزی گردیده بود ایستگاه برق ۶۳ کیلوولت مهاجران بطور کامل از مدار خارج و به میزان ۷ مگاوات خاموشی به شهر مهاجران اعمال گردید .
مهندس شبیهی افزود: در اجرای این مانور اکیپهای عملیاتی، پشتیبانی، نیروهای واکنش سریع ،HSE و خدمات پشتیبانی وارد عمل شدند و به منظور عادی سازی شرایط برقرسانی به شهر مهاجران با همکاری اکیپ های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز نسبت به رفع اشکالات سیستم اقدام نمودند.
وی اظهار داشت: همزمان با اجرای این مانور میزان آمادگی نهادهای خدمات رسان در شرایط قطع برق از طریق اعزام ارزیابان به ادارات ، بانک ها ، مراکز درمانی و امدادی و خدماتی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصله استخراج گردید.
مجید عسگری مدیر کل پدافند غیرعامل استان مرکزی با حضور در مرکز ستاد فرماندهی پدافند غیر عامل برق منطقه ای باختر به رصدِ آمادگی اکیپهای عملیاتی پرداخت و بیان داشت: برق به عنوان صنعت زیر بنایی در فرآیند توسعه اقتصادی کشور و ایجاد زیرساخت های توسعه، نقشی ارزنده و اساسی دارد و بسترهای لازم را برای پویایی و رشد کشور در زمینه های گوناگون اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی فراهم می سازد، از این رو حرکت مستمر کشور در مسیر توسعه اقتصادی و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی ، تلاش مداومی را در افزایش ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع انرژی برقِ پایدار را طلب می کند.
وی افزود: سناریوی تهدید تأسیسات و پایانه های انرژی، یکی از سناریو های احتمالی تهاجم دشمن بر علیه جمهوری اسلامی با هدف حمله به تاسیسات برق و به منظور متوقف کردن عملیات پشتیبانی است و قطع برق و محدود شدن انرژی مورد نیاز، حس مواجه شدن با شرایط سخت تر را القا می کند و در صورتی که قبلا آمادگی مقابله با آن برنامه ریزی نشده باشد می بایست در انتظار آسیب های اجتماعی نیز بود.
مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی در خاتمه افزود: اجرای مانور قطع برق در شهر مهاجران را بسیار مفید دانسته و امیدواریم این محکِ جدی، موجب افزایش ضریب آمادگی دستگاه ها بشود.
همچنین مهندس نظیری معاون مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز با حضور در مرکز ستاد فرماندهی پدافند غیر عامل برق باختر از مراحل مانور بازدید و روند عملیات اکیپهای تعمیراتی را بررسی نمود و از اقدامات بعمل آمده قدردانی نمود.
گفتنی است: در پایان این مانور نقاط قوت و زمینه های بهبود و آموخته های تجارب حاصل از اجرای مانور خروج پست ۶۳ کیلوولت مهاجران با حضور مدیرعامل و اعضاء ستاد بحران برق باختر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 782143
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.