امیر محسنی روز پنجشنبه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلات مردم منطقه 17 شهر تهران وجود زیر گذرهای نا ایمن برای مجموعه راه آهن(مسیر ریلی تهران - تبریز) است.
وی افزود: وجود این زیرگذرها موجب افزایش آسیب های اجتماعی در این منطقه شده که تلاش می کنیم با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به ساماندهی این زیرگذرها و اجرای پروژه غیر همسطح برای عبور مسیر ریلی در این منطقه اقدام کنیم.
به گفته شهردار منطقه 17 تهران، فعالیت مطالعاتی این پروژه تا سال آینده به اتمام خواهد رسید و اعتبار اولیه پیش بینی شده برای این طرح در مرحله نخست یک هزار میلیارد تومان است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه راه آهن به طول 3 کیلومتر در شمال و جنوب منطقه 17 قرار دارد و عملا ارتباط مردم در مناطق شمالی و جنوبی این منطقه با یکدیگر قطع شده که قصد داریم با اجرای پروژه غیر همسطح و انتقال مجموعه راه آهن به فضای تونلی، علاوه بر برقراری ارتباط میان اهالی ای دو بخش منطقه، محوطه مسیر عبور ریل را به یک پیاده راه بزرگ فرهنگی تبدیل کنیم.
محسنی، احداث 3 تا 4 هزار پارکینگ طبقاتی و همچنین احداث بازارچه های محله ای و مجموعه فرهنگی و تفریحی را از جمله پروژه های شهرداری منطقه 17 با انتقال مسیر ریلی به تونل های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: این فضاها پس از انتقال خطوط راه آهن به زیرزمین برای افزایش رفاه و آسایش مردم این منطقه اجرایی می شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشارک محسن فتاحی
تهرام/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.