به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: یوم الله 13 آبان سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره)، شهادت مظلومانه دانش آموزان به دست رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، منشاء تحولاتی در روند تاریخی کشور است که پایه های استقلال کشور و استکبار ستیزی را شکل داده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: 13 آبان روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار، روز تجلی حریت، شجاعت و غیرت انقلابی ملت ایران اسلامی و روز جوانان دانش آموز و دانشجو است، دانش آموزان و دانشجویان آگاه و رشید ایران اسلامی در مسیر تحولات و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعال و فراموش ناشدنی ایفا کردند و رشادت ها و حماسه آفرینی ها ایجاب می کند که امروز این قشر دانا در مبارزه با استکبار نقش مهمی بر عهده گیرند که مانند گذشته از پیشگامان جهاد و فداکاری باشند.
بیانیه می افزاید: با توجه به شرایط حساس کشور و منطقه و در پاسخ به بدعهدی و سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا، ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی امسال نیز با حضور پر شور خود در راهپیمایی یوم الله 13 آبان بار دیگر وحدت و انسجام ملی را به رخ جهانیان خواهند کشید و مواضع خود را نسبت به استکبار جهانی نشان خواهند داد.
در ادامه این بیانیه آمده است: واقعه 13 آبان به نام روز انزجار از استکبار جهانی و مبارزه با زورگویان و ناقضان حقوق بشر نام گرفته و باز کردن زوایای این رویداد برای نسل جدید انقلاب تکلیفی بزرگ است.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.