سید مهدی مقدسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کلانشهرهای صنعتی از آلودگی هوا رنج می برند و اراک به عنوان یکی از این کلانشهرها باید سهم موثری در سبد تولید انرژی پاک از طریق نیروگاه های خورشیدی و بادی داده باشد.
وی اظهار کرد: سوابق درخشان علمی، تجارب بالای بین‌المللی وزیر پیشنهادی نیرو نقش بسزایی در مدیریت موفق مجموعه وزارت نیرو خواهد داشت.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های راهگشای دکتر اردکانیان در بخش های آب و انرژی، وی را برای گزینه وزارت نیرو ممتاز ساخته و امید است مشکلات پیشرو در حوزه آب و انرژی را برطرف کند.
مقدسی، با اشاره به شرایط کنونی وزارت نیرو و توجه به پدیده خشکسالی، افزود، براساس تجربه و سوابق ارزنده علمی، پژوهشی واجرایی دکتر اردکانیان گزینه شایسته ومناسبی برای این جایگاه است.
وی اظهار کرد: باتوجه به برنامه های نوین، شفاف، صحیح و جامع وزیرپیشنهادی ،امیدوارم با رای بالای نمایندگان این وزیر پیشنهادی بتواند با قدرت برنامه های اجرایی و ابداعی خود راعملی و منابع آب و انرژی را به درستی مدیریت کند.
وی در خصوص اهمیت وزرات علوم فناوری و منصور غلامی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی این کرسی مهم گفت: دستیابی به اهداف کلان اقتصادی کشور با وزرای غیراقتصادی گره خورده و یکی از مراجعی که به طور مستقیم در رونق تولید و تولید ایده های موثر نقش آفرینی دارد، وزارت علوم و فناوری است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب افزود: دیدگاه های کارآمد در راهبردی علم و فناوری همخوان با سیاست های اقتصادی ویژگی مهمی است که نمایندگان مجلس در رای اعتماد به وزیر علوم و فناوری لحاظ خواهند کرد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان ، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
6991/6013خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.