به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قزوین روز سه شنبه در این دیدار گفت: 72 درصد انرژی برق در استان به بخش تولید اختصاص دارد که از این رقم 42 درصد در صنعت و سایر در بخش کشاورزی مصرف می شود.
سعید بهادیوند چگینی افزود: قزوین از نظر صنعت برق از استان های برخوردار به شمار می رود و با 7.5 درصد تلفات از نرم کشوری بسیار پائین تر است.
وی افزود: در حال حاضر مطالبات معوقه زیادی داریم که امیدواریم با تاکید و دستور استاندار نسبت به وصول آنها اقدام شود.
بهادیوند چگینی افزود: در استان به لحاظ تونل بادی از مزیت های بسیار زیادی برخوردار هستیم و به زودی در سطح کشور از استان های بسیار ممتاز در بهره برداری از این انرژی خواهیم شد.
وی اضافه کرد: در زمینه انرژی های خورشیدی و بادی متقاضیان زیادی در استان وجود دارند اما بیشتر به دنبال تغییر کاربری و دریافت زمین هستند که باید نسبت به این موضوع با توجه و حساسیت بیشتری اقدام کرد.
بهادیوند چگینی ادامه داد: به لحاظ خاموشی نیز از میانگین خاموشی کشور در روز پائین تر هستیم و وضعیت صنعت برق دراستان مجموع خوب است.
وی ادامه داد: هم اکنون از 800 میلیارد ریال بدهی شرکت توزیع برق اکنون نصف آن پرداخت شده است و اگر وصول مطالبات صورت گیرد تمامی بدهکاری خود را پرداخت خواهیم کرد.

**اجرای 2 طرح بزرگ آبرسانی به استان در دستور کار است
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری نیز در این دیدار گفت: مطالبات این شرکت از دستگاه ها 30 میلیارد است که امیدواریم با تاکید استاندار در وصول آنها اقدام شود.
احمد هجران فر افزود: در سال گذشته براساس مصوبات سفر رئیس جمهوری حدود 330 میلیارد ریال اعتبار مصوب شرکت آب وفاضلاب شهری استان بود.
این مسئول اضافه کرد: برای یک میلیارد و 200 میلیون نفر در استان خدمات می دهیم و اجرای 2 طرح بزرگ آب رسانی را در استان در دستور کار داریم.
وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، خاطر نشان کرد: هم اکنون چاه های استان 24 ساعته کار می کند بنابراین باید در شیوه مصرف و مدیریت این منابع آبی جدی تر عمل کنیم.

**150 روستای استان قزوین متاثر از خشکسالی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین نیز در این دیدار با بیان اینکه 15 دستگاه خودرو آب رسانی سیار به روستاهای استان را برعهده دارند، گفت: حدود 625 روستای استان زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند که این رقم 90 درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.
محمد علیزاده افزود: تمام منابع آبی ما از زیرزمین شامل چاه، چشمه و قنات است و البته چندین سد نیز در استان دردست ساخت هستند که با بهره برداری از آنها بخشی از آب روستاها را از منابع آبی سطحی تامین خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همه ساله در فصل گرما و از خرداد تا مهرماه در تامین آب شرب دچار مشکل هستیم و حدود 150 روستا متاثر از خشکسالی هستند ولی آب شرب آنها از طریق آب رسانی سیار تامین می شود.
علیزاده در پایان خاطر نشان کرد: اجرای 43 مجتمع آب رسانی را مصوب کرده ایم که از این تعداد 16 مجتمع به بهره برداری رسیده و 16 مجتمع دیگر نیز امسال در دستور کار هستند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.