به گزارش خبرآنلاین، سرپرست معاونت صنایع دستی میردث فرهنگی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال به صورت پیوسته و هفتگی ۱۹ نمایشگاه صنایع دستی بانوان در نگارخانه استاد واشقانی برگزار شده که این امر حاکی از توان بانوان هنرمند استان و حمایت اداره کل از ایشان است.
قاسم کاظمی افزود: این نمایشگاه ها در رشته های مختلف فلز، چوب، دست بافته های سنتی، چرم، بافته های داری و غیر داری، نساجی سنتی، پوشاک سنتی، سنگ و کاغذ به صورت مرتب برگزار شده که باعث ایجاد بازاری مطلوب برای این هنرمندان شده است.
کاظمی تصریح کرد: صنایع دستی، صنعتی سهل الوصول برای اشتغال زایی است. مزیت این صنعت آن است که بسیاری از رشته های صنایع دستی در تمام خانه ها و کارگاه های کوچک قابلیت تولید دارند. این هنرها به خوبی می توانند در رده مشاغل خانگی نقش آفرینی اثر گذاری در اقتصاد خانواده ها داشته باشند به طوری که تمام اقشار و به ویژه بانوان به صورت پاره وقت بتوانند این محصولات هنری و دستی را تولید و به بازار عرضه کنند.
او در پایان گفت: در حال حاضر ۸۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در استان مرکزی در حال فعالیت اند که بیشتر آنان ۶۵۰۰ نفر آن را بانوان تشکیل می دهند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775052
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.