به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح های عمرانی در مجموع اعتباری بالغ بر 2 هزار و 130 میلیارد ریال صرف شده است.
وی ادامه داد: 930 میلیارد ریال از این اعتبارات از محل منابع ملی و بقیه از محل سرفصل های مختلف اعتباری استانی تامین شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: شهرستان اراک با 128 طرح و شهرستان دلیجان با 12 طرح بیشترین و کمترین طرح های عمرانی قابل بهره برداری هفته دولت امسال استان را به خود اختصاص داده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: با بهره برداری از طرح های مختلف عمرانی در هفته دولت این استان 2 هزار فرصت اشتغالزایی مستقیم و 2 هزار 100 فرصت شغلی غیر مستقیم در استان ایجاد می شود.
فیلی،آبرسانی از سد کوچری به شهرستان خمین و بهره برداری از تصفیه خانه شهر خمین را یکی از مهمترین طرح های عمرانی دانست و گفت: بیش از 500 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
وی اضافه کرد: آبرسانی به 86 روستا در نقاط مختلف استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 360 میلیارد ریال از دیگر طرح های عمرانی است که در هفته دولت امسال در استان مرکزی به بهره برداری می رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: بهره برداری از مرکز جامع سلامت روستایی دهستان مشهدالکوبه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال، مرکز جامع سلامت روستایی هزاوه اراک نیز با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال، از محل منابع ملی از دیگر طرح های عمرانی است که در هفته دولت استان مرکزی به بهره برداری می رسد.
فیلی افزود: بخش قابل توجهی از طرح های عمرانی استان مرکزی در روستاهای استان و با هدف حمایت از اشتغال روستایی و محرومیت زدایی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: بهره برداری از کارخانه تزریق پلاستیک، تولید شمش سرب، یک واحد مرغداری تخمگذار، یک واحد دامپروری شیری، سیلوی ذخیر غلات و آبیاری های تحت فشار از مهمترین طرح های عمرانی شهرستان آشتیان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: بهره برداری از یک واحد پرورش بلدرچین، تولید تشک خوشخواب، تولید بلوک های سبک عایق، مجتمع های قالی بافی، تولی ظوف تفلون، تولید دودکشش دوجداره، تولید درب های پی وی سی و تولید مصنوعات فلزی از مهمترین طرح های عمرانی شهرستان اراک محسوب می شود.
فیلی ،پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی و چندین طرح آبیاری تحت فشار را از مهمترین طرح های عمرانی شهرستان تفرش دانست و گفت: در هفته دولت امسال همچنین بازارچه نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه بازیافت پلاستیک، کارگاه مقوا سازی و کارگاه تولید کفش، کیف و لباس در شهرستان خمین به بهره برداری می رسد.
وی گفت: بهره برداری از مجتمع دامداری بره پرواری، خانه بهداشت غزل قلعه و ساختمان جدید شهرداری خنداب و لایروبی و مرمت پنج قنات،تولید کارخانه تشک خوشخواب، تولید فیلتر تصفیه آب در شهرستان دلیجان به بهره برداری می رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، بهره برداری از طرح زیرسازی و آسفالت 6 روستا و اجرای طرح هادی سه روستای زرندیه را مهمترین برنامه های هفته دولت این شهرستان دانست و گفت: مرکز علمی فراهان، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش بچه ماهی، و آبیاری تحت فشار را نیز از مهمترین طرح های هفته دولت شهرستان فراهان عنوان کرد.
فیلی افزود: در شهرستان کمیجان نیز طرح هادی و زیر سازی محورهای دسترسی بیش از 10 روستا، لایروبی قنوات هفت روستا و بهره برداری از یک واحد مرغداری گوشتی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی آبیاری تحت فشار، آسفالت معابر و محورهای روستایی، کارگاه تولید نایلون، توسعه شبکه 20 کیلو ولت را مهمترین طرح های عمرانی شهرستان محلات دانست و گفت: در شهرستان شازند نیز 2 واحد سیلوی ذخیره گندم، بازارچه صنایع دستی، یک واحد پرورش ماهی و یک واحد مرغداری گوشتی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی، بهره برداری از ایک واحد پرورش گوساله، پرورش ماهی، پرورش ماهیان سردآبی، یک واحد آبیاری تحت فشار و قطره ای، کارگاه تولید کارتن، کارگاه تولید پوشاک، گازرسانی به 2 روستا را از مهمترین طرح های عمرانی شهرستان ساوه است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
فیلی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی 41 طرح عمرانی نیز در ایام الله هفته دولت امسال در نقاط مختلف استان مرکزی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 580 میلیارد ریال آغاز می شود.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.