سید مهدی حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بازنگری برنامه های حوزه مدیریت شهری، لزوم پیوند مستحکم با با اصحاب رسانه و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ساوه به عنوان برنامه های اولویت دار است.
وی تصریح کرد: اقتصاد شهر ساوه مقاوم نیست که لازم است برای ایجاد درآمدهای پایدار بر فرصت های سرمایه گذاری اتکا کرد
حسینی گفت: در شرایط فعلی و با توجه به رویکرد هزینه محوری که بر شهرداری حاکم است، دغدغه ایجاد درآمد داریم و برای تحقق این مساله مهم از بزرگان شهر و دلسوزان درخواست مشارکت داریم.
شهردار ساوه همچنین از تدابیر این مجموعه برای اصلاح ساختار اجتماعی این شهر خبر داد و گفت: باید برنامه هایی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد که هیچ طبقه ای از مردم تحت فشار قرار نگیرد.
به گفته شهردار ساوه، هم اینک 110 هزار پرونده ملکی در شهر ساوه وجود دارد که حدود پنج هزار فقره از آنها راکد هستند ولی از شهرداری خدمات می گیرند که این امر یک فاجعه است ا.
وی ادامه داد: اگر عوارض این پروندهای راکد اخذ شود، سالانه رقمی حدود 10 میلیارد تومان برای شهرداری منابع درآمدی ایجاد می کند این در حالیست که کل وصولی های شهرداری در شرایط کنونی کمتر از 200 میلیون تومان در سال است.
شهردار ساوه اظهار کرد: حدود 40 هزار پرونده جاری در شهر ساوه شناسایی شده که نیازمند بازنگری کارشناسی است.
بر اساس اعلام شهردار ساوه،‌ اماکن تجاری غیرمجاز زیادی در این شهر وجود دارد که عوارضی به شهرداری نمی دهند و به این منظور، تیمی در شهرداری تشکیل شده که ضمن شناسایی و احصاء این اماکن، غوارض نوسازی یا جرایم ماده 100 را از آنها دریافت کنیم که سالانه رقم چشمگیری می شود.
شهردار ساوه با بیان اینکه ساوه در مسیر تبدیل شدن به یک «روستا شهر» است، اظهار کرد: برخی از دلایل نقصان توسعه شهری ساوه، نبود برنامه ریزی منسجم و رشد قارچ گونه سریع صنعت در این شهر است که یک آسیب جدی به شمار می آید.
حسینی گفت: متاسفانه از فرصت های سرمایه گذاری و جذب منابع در این شهر غافل شدیم و این کار به حاشیه نشینی دامن زد.
شهردار ساوه گفت: منابع خوبی در شهر داریم که بسیاری از آنها پیشتر به صورت زمین، خام فروشی شده ولی امروز تفکر متفاوتی داریم و واگذاری خام اراضی را متوقف خواهیم کرد و قصد داریم که با مشارکت پیمانکاران در زمین های خام، انبوه سازی را بسط دهیم.
وی در مورد پیاده راه امام خمینی (ره) ساوه نیز اعلام کرد که بر خلاف برخی گمانه زنی ها،‌ قصد جمع آوری یا تخریب این پیاده راه را نداریم اما اگر نحوه اجرا و تقدم و تاخر آن رعایت نشود، درد سرساز می شود.
حسینی اظهار کرد: شهر ساوه، طرح جامع ترافیک ندارد اما بررسی و تدوین این طرح با قوت در دستور کار قرار گرفته است.
150 کیلومتر آزاد راه، 300 کیلومتر راه اصلی و فرعی در محدوده شهرستان ساوه قرار دارد.
6539 / خبرنگار: یحیی معماری *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.