کامران بیدل روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برآورد می شود با توجه به بهره گیری از بذرهای مقاوم به سرما و رعایت الگوی کشت در سال زراعی جاری پنج تا پنج هزار 500 تن کلزا از سطح اراضی زیرکشت کشاورزی این استان برداشت شود.
وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته قرارداد کشت کلزا در سطح چهار هزار هکتار از اراضی استان منعقد شد که به دلیل سرمازدگی یک هزار تن محصول برداشت شد.
معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشت پاییزه کلزا در مناطق سردسیر استان تا پانزدهم مهرماه و در شهرستان های گرمسیری استان شامل محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه تا دهم آبان ماه ادامه دارد.
بیدل یادآور شد: برنامه کشت پاییزه محصول جو آبی در 45 هزار و 500 هکتاری از اراضی کشاورزی استان مرکزی انجام شده و تا کنون 44 هزار هکتار معادل 90 درصد کشت این محصول در اراضی کشاورزی استان به انجام رسیده است و تا پایان فصل کشت تمامی این برنامه محقق می شود.
وی ادامه داد: کشت پاییزه جو دیم نیز امسال در هفت هزار و 800 هکتار از اراضی استان مرکزی انجام شده است.
معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: برنامه جهاد کشاورزی این استان برای کشت پاییزه امسال محصول گندم 189 هزار هکتار است که در 140 هزار هکتار آن به کشت گندم دیم و 49 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.
بیدل افزود: تا کنون 60 تا 70 درصد کشت پاییزه محصول گندم محقق شده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.