محمد ابراهیم رضایی روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری خمین، افزود: برهم زدن حفظ و ارتقای امنیت غذایی از موضوعات مورد نظر دشمنان در حوزه جنگ نرم است که باید در خصوص این توطئه ها هوشیار بود.
وی ادامه داد: تهدید امنیت غذایی از مهمترین موارد تهاجم دشمن علیه شیعه است چرا که به طور مستقیم سرمایه سلامت را نشانه می گیرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان با طراحی های سازماندهی شده می کوشند سلامت آینده شیعه را به مخاطره بیاندازد که باید در برابر این دسیسه ها هوشیار بود.
وی گفت: بسیاری از محصولات غذایی سلامت کافی را در فرآیند تولید نداشته و عامل نشر بیماری ها هستند و آنچه اهمیت دارد برنامه موثر کشور در حوزه دستیابی به خودکفایی در غذا و کم کردن ضریب تهدید این بخش در سال های آینده است.
رضایی افزود: بری مثال کمیسیون امنیت داخلی 2 هفته آینده با دعوت از سازمان استاندارد خواستار اعلام نتایج بررسی برنج های هندی وارداتی است تا از ورود برخی از اجناس خاص از برخی کشورها جلوگیری شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این نشست گفت: سیاست جامع در حوزه امنیت غذایی و الگوهای تغذیه سرمایه کشور است و مردم باید الگوی صحیح غذایی را در برنامه مصرف روزانه خود داشته باشند.
دکتر جواد جواهری افزود: آمارها نشان می دهد که میزان مصرف نمک، چربی های مضر و قند در برنامه های غذایی مردم بسیار بالاست که این عادات به بیماری ها دامن زده است و این مهم نقش رسانه ها را در تغییر عادات غذایی مردم دو چندان کرده است.
وی بر پایین بودن سرانه مصرف شیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 65 درصد از شیر تولیدی این شهرستان به خارج از شهرستان ارسال می شودو نیاز است برای نهادینه کردن مصرف لبنیات در سبد غذایی خانوارها همه دستگاه های همکاری کنند.
فرماندار خمین نیز در این کارگروه با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری همه دستگاه های مرتبط برای تامین سلامت غذایی مردم افزود: سلامت افراد جامعه در گرو تغذیه سالم و امنیت غذایی مطلوب است.
سید مهدی ساداتی افزود: رابطه سلامت و تغذیه تنگاتنگ است و هرگونه فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان در ایجاد جامعه پویا و سالم جایگاه مهمی دارد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.