سید ابوالفضل نصرالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عرصه های طبیعی تخریب شده در حوالی معدن سرب راونج با عملیات بیولوژیک کپه کاری و کاشت بادامچه احیا می شوند.
وی اظهار کرد: تخریب مراتع اطراف معادن این منطقه با درختکاری و بوته کاری تا اندازه‌ای جبران خواهد شد.
نصرالهی بیان کرد: با کاشت این بذرها تا 2 سال آینده ضمن حفاظت از خاک، احیا و اصلاح مراتع از هر هکتار450 تا 500 درخت بادامچه استحصال می‌شود.
وی گفت: تولید گیاهان دارویی و سبد بافی از شاخه‌های این درختچه‌ها از مزایای دیگر کاشت نهال بادامچه در مراتع این شهرستان است.
وی بیان کرد: بهترین طرح در حفظ منابع آب و خاک کاشت گیاهان مقاوم به خشکی و سازگار با منطقه است و گونه بادامچه به دلیل دامنه بیولوژیک و استقامت بالا نسبت به خشکسالی سازگاری خوبی با محیط دارد.
وی با اشاره به اینکه معادن در زمره زیرساخت های مهم پیشرفت کشور هستند، گفت: برای کمک به حفظ منابع طبیعی طرح بادامچه کاری در معدن سرب راونج در دستور کار قرار گرفته است.
نصرالهی گفت: این اقدام با هدف احیا عرصه های تخریب شده معادن ،گسترش فضای سبز، کاهش فرسایش و رواناب سطحی اجرا شدو گیاه بادامچه به علت سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه و بومی بودن به صورت دیم کشت می شود و این منطقه فضای مناسبی برای کاشت آن می باشد.
وی افزود: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار هستند که حفاظت از این عرصه‌ها یک وظیفه همگانی است، و منابع طبیعی با معدن کاوی و فعالیت معادن بدون تخریب موافق است.
از مجموع 220 هزار هکتار اراضی ملی مرتعی دلیجان، 66 هزار هکتار مراتع درجه یک، 66 هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه فقیر و بسیار فقیر هستند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.