به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین افزود: دشمنان با از بین بردن وحدت و یکپارچگی مسلمانان به دنبال ایجاد نفاق در بین کشورهای اسلامی هستند.
وی ادامه داد: سفر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به ایران برای بررسی تحولات اقلیم کردستان عراق، نشانه قدرت، عظمت و نقش اثرگذار ایران در تصمیمات بین المللی است.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: تصمیمات اثرگذاردر منطقه، زمانی قابلیت اجرایی پیدا می کند که با رای و نظر جمهوری اسلامی ایران همراه باشد و این نشان دهند نقش موثر ایران در روابط خارجی است.
امام جمعه خمین در سخنان دیگر به سخنان بی منطق رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور آمریکا سخنان غیر منطقی در خصوص برجام بیان کرده که بی معنا است.
وی بیان کرد: ایران مقتدر پله های پیشرفت و ترقی را با قدرت طی می کند و در هر شرایطی دست از اهداف و آرمان های بلند خود برنخواهد داشت.
وی با اشاره به حادثه تروریستی در لاس وگاس آمریکا گفت: کشوری داعیه دار برقراری نظم و ثبات در دیگر کشورهاست، از تامین امنیت خود عاجز است.
وی به سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب در سال 1369 با هدف تلاش برای آشتی دادن مذاهب مختلف اسلامی و ایجاد تقریب بین دیدگاه‌های آنان اشاره کرد و افزود : این مجمع راهگشا به ابتکار مقام معظم رهبری عهده‌دار تلاش‌های معنوی و اخلاقی در جهان اسلام است و همه ساله با شرکت اندیشمندان اسلامی، در ایران یا دیگر کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد وحدت و برادری در بین مسلمانان است
خطیب جمعه خمین در سخنان دیگر خود به حضور پرشور مردم در نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و افزود: هر ساله حضور عزاداران حسینی در نماز ظهر عاشورا پررنگ تر می شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به مولفه های عزاداری واقعی بیان کرد: شیعه واقعی باید دنباله رو اخلاص، تقوا و عمل صالح امامان باشد و از ورود بدعت های غلط و خرافات به آیین های مذهبی جلوگیری کند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد که نماز جمعه در 2 شهرآن یعنی خمین و قورچی باشی اقامه می شود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.